خبرگزاری کار ایران

افزایش بهای طلا به بالاترین سطح در ۶ سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۶۴۷

بهای طلا امروز- چهارشنبه- همزمان با عدم ظهور نشانه‌های کاهش جنگ تجاری آمریکا و چین با یک درصد افزایش به بالاترین سطح در بیش از شش سال گذشته رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ بهای طلا امروز -چهارشنبه- به دنبال عدم ظهور نشانه‌هایی برای کاهش جنگ تجاری بین چین و آمریکا و تحریک سرمایه‌گذاران به سمت دارایی‌های ایمن به بالاترین سطح در بیش از شش سال گذشته رسید. 

بهای طلا در معاملات آنی رأس ساعت هفت و ۱۸ دقیقه به وقت محلی با یک و یک دهم درصد افزایش به هزار و ۴۹۰ دلار و ۵۷ سنت در هر اونس رسید که بالاترین سطح از زمان آوریل ۲۰۱۳ است. 

قراردادهای آتی طلا در آمریکا با یک و دو دهم درصد افزایش به هزار و ۵۰۱ دلار و ۵۰ سنت در هر اونس رسید. 

جنگ تجاری بین دو ابر اقتصاد جهان طی روزهای گذشته همزمان با اعلام «دونالد ترامپ»، ‌رئیس جمهوری آمریکا برای اعمال تعرفه‌های بیشتر بر کالاهای چینی به سرعت تشدید شده است. 

چین نیز دوشنبه گذشته با کاهش نرخ ارز خود به میزان دست کم هفت یوان در مقابل دلار که به نوبه خود سطح بالایی است،‌ به اقدام آمریکا پاسخ داد.

همزمان «لری کادلو» مشاور اقتصادی کاخ سفید گفت که دولت ترامپ به دنبال ادامه مذاکرات تجاری با چین است و همچنان طرح میزبانی از هیأت چینی برای انجام مذاکرات در ماه سپتامبر را بررسی می‌کند. 

اما بانک «گلدمن ساکس» اعلام کرد که دیگر انتظاری برای توافق تجاری پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ وجود ندارد. این در حالی است که بانک «مورگان استنلی» نسبت به اقدام متقابل هر دو کشور برای اعمال تعرفه‌های گمرکی هشدار داده و آن را باعث رکود اقتصاد جهان در نیمه سال آینده توصیف کرده است. 

نقره با یک و هشت دهم درصد افزایش به ۱۶ دلار و ۷۴ سنت در هر اونس رسید که بالاترین سطح از زمان ژوئن سال گذشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز