خبرگزاری کار ایران

کاهش بهای طلا در پی افزایش ارزش دلار و سودآوری سرمایه‌گذاران

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۵۲۳

بهای طلا امروز- سه شنبه همزمان با افزایش ارزش دلار و اقدام سرمایه گذاران برای فروش این فلز زرد به منظور سود آوری پیش از نشست بانک مرکزی آمریکا طی هفته آینده کاهش یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ بهای طلا امروز- سه‌شنبه- در پی افزایش ارزش دلار و سودآوری سرمایه‌گذاران از فروش این فلز زرد پیش از نشست بانک مرکزی آمریکا در هفته آینده کاهش یافت.

معاملات آنی طلا رأس ساعت پنج و ۴۸ دقیقه به وقت محلی با هفت دهم درصد کاهش به هزار و ۴۱۵ دلار و ۱۵ سنت در هر اونس رسید.

بهای طلا در معاملات آتی آمریکا نیز با هشت دهم درصد کاهش به هزار و ۴۱۵ دلار و ۱۵ سنت در هر اونس رسید. 

شاخص دلار با دو دهم درصد افزایش به بالاترین سطح در دو دو هفته گذشته رسید و با افزایش هزینه طلا برای صاحبان ارزهای دیگر، ارزش این فلز گرانبها را تحت تاثیر قرار داد. 

بهای طلا برای دوره کوتاهی به دنبال گمانه‌زنی‌ها درباره اقدام بانک مرکزی آمریکا برای کاهش چشمگیر نرخ بهره برای نخستین بار در شش سال گذشته از مرز هزار و ۴۵۰ دلار عبور کرد. 

انتظار می‌رود که بانک مرکزی آمریکا در نشست ۳۱ جولای دامنه کاهش نرخ بهره را گسترش دهد. این در حالی است که پیش بینی‌ها نسبت به کاهش بیش از ۵۰ واحد افزایش یافته بود اما دوباره با توجه به تناقض‌گویی‌های سیاست گذاران پولی بانک مرکزی این پیش‌بینی‌ها کاهش یافت. 

نقره با هشت دهم درصد کاهش به ۱۶ دلار و ۲۱ سنت و پلاتین با هفت دهم درصد کاهش به ۸۳۸ دلار و ۵۰ سنت در هر اونس رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز