خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه:

«اس- ۴۰۰» در سریع‌ترین زمان ممکن در دیگر کشورهای منطقه ظهور می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۱۵۳

رئیس کمیته امور بین الملل مجلس دومای روسیه اعلام کرد که سامانه‌های موشکی «اس- ۴۰۰» به زودی به زودی در دیگر کشورهای منطقه نیز ظهور می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «لئونید اسلوتسکی» رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه در مصاحبه با برنامه «نیوز میکر»، طی اظهار نظری درباره اینکه بسیاری از کشورهای منطقه قصد خرید سامانه‌های موشکی «اس-۴۰۰» را دارند، گفت: «این موضوع حتما محقق خواهد شد و ترکیه فقط آغاز گر این روند بوده است، گریزی از اس- ۴۰۰ و دیگر سلاح‌های مدرن روسیه در منطقه نیست.

اسلوتسکی در ادامه افزود: «ما به همکاری با کشورهای منطقه که تعداد آنها بسیار فراوان است، ادامه می‌دهیم و من یقین دارم که ما باید به روش‌های مختلف سطح این همکاری را افزایش دهیم». 

این مقام بلند پایه مجلس روسیه گفت: «بسیاری از کشورهای مهم و بزرگ از نیازهای مشابه سخن می‌گویند و البته این نیازها حتما مرتفع خواهد شد».

وی در ادامه توضیح داد: «ما از ایجاد موانع در برابر هر نوع مقابله نظامی حمایت می‌کنیم و به رغم اینکه این مصداق مقایسه مع‌الفارق است اما باید گفت چنین سامانه‌هایی که امروز از قوی‌ترین نوع سلاح‌ها به شمار می‌روند، در حقیقت کارآمدترین عامل تضمین صلح هستند».

اسلوتسکی گفت: «صادرات سامانه‌های اس- ۴۰۰ به کشورهای دیگر در سریع‌ترین زمان ممکن محقق خواهد شد».

ترکیه از روز جمعه ۱۲ جولای روند دریافت سامانه‌های اس- ۴۰۰ را که از روسیه خریداری کرده به رغم تهدیدهای آمریکا آغاز کرده است.

کشورهای عربی نیز پیش از این از تمایل خود برای خرید این سامانه‌های موشکی روسیه که تا کنون به چین و ترکیه فروخته شده، خبر داده بودند.

قطر تأکید کرد که مذاکره با روسیه برای خرید سامانه-های اس- ۴۰۰ را آغاز کرده است. اخبار فاش شده نیز از مذاکرات مصر و عربستان برای خرید این سامانه‌ها حکایت دارد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز