خبرگزاری کار ایران

درخواست سناتورهای آمریکا از ترامپ برای مجازات ترکیه در موضوع معامله تسلیحاتی با روسیه

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۷۱۰

تعدادی از اعضای مجلس سنای آمریکا روز گذشته -جمعه- از رئیس جمهوری این کشور خواستند که ترکیه را در موضوع خرید سامانه موشکی اس- ۴۰۰ از روسیه مجازات کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، چهار نفر از سناتورهای آمریکا روز گذشته -جمعه- در بیاینه‌ای از «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری این کشور خواستند که به دنبال اقدام ترکیه در خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰ از روسیه این کشور را مجازات کند. 

در این بیانیه آمده است: «از رئیس جمهوری می‌خواهیم که بر اساس قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق اعمال مجازات، ترکیه را به صورت کامل مجازات کند».

سناتورها در این بیانیه از وزارت دفاع آمریکا خواستند که موضوع توقف مشارکت ترکیه در برنامه ساخت نسل پنجم جنگنده‌های «اف- ۳۵»  را پس از توقف عرضه این محصولات به آنکارا در گذشته مورد تجدید نظر قرار دهد. 

«جیم انهاف»، رئیس کمیسیون نیروهای مسلح، «جک رید» رئیس دموکرات کمیته امور بین‌المللی، «جیم ریش»، سناتور جمهوری خواه و «باب منندز»، سناتور ارشد دموکرات بیاینه مذکور را امضا کردند.

این چهار سناتور در بیانیه صادر شده اقدام ترکیه در خرید سامانه موشکی اس- ۴۰۰ را دلیل نگران کننده‌ای برای نزدیکی آنکارا با مسکو در دوره «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه و تهدید برنامه جنگنده‌های «اف- ۳۵» برشمردند.

سناتورها با بیان اینکه ترکیه شریکی مهمی برای واشنگتن در ناتو است، ابراز امیدواری کردند که روابط استراتژیک بین امریکا و ترکیه از این سردی عبور کند اما آنها در عین حال تأکید کردند مادامی که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در پی روابط عمیق با پوتین به حساب شکوفائی اقتصادی خود و امنیت متحدانش در ناتو است، تقویت روابط دوجانبه ممکن نخواهد بود.

وزارت دفاع ترکیه پیش از این از وارد شدن اجزای نخست سامانه موشکی اس- ۴۰۰ از روسیه به آنکارا خبر داده بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز