خبرگزاری کار ایران

خلوصی آکار:

در زمینه خرید سیستم دفاع موشکی اس-۴۰۰ ضرب‌الاجلی از آمریکا دریافت نکرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۲۲۵

وزیر دفاع ترکیه گفت که این کشور در زمینه خرید سامانه موشکی اس-۴۰۰ براساس تعهداتی که پذیرفته‌ است، پیش می‌رود.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی هابرترک گفت که آنکارا هنوز هیچ ضرب‌الاجلی از جانب واشنگتن درباره توافق خرید سیستم دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه دریافت نکرده است. 

این در حالی است که پیشتر گزارش‌هایی مبنی بر این منتشر شد که ایالات متحده با تعیین ضرب‌الاجل برای آنکارا،‌ این کشور را تهدید کرده که در صورت تکمیل خرید سیستم اس-۴۰۰ از روسیه برنامه فروش جنگنده‌های اف-۳۵ را لغو می‌کند. 

وزیر دفاع ترکیه در پاسخ به این‌که اگر ایالات متحده در این زمینه تحریم‌هایی را علیه آنکارا اعمال کند چه واکنشی را از سوی این کشور در پی خواهد داشت، تاکید کرد که براساس «فرضیات» اظهارنظر نمی‌کند. 

آکار افزود: «ما کاملا براساس تعهداتی که پذیرفته‌ایم، پیش می‌رویم.»

وی همچنین تاکید کرد که ترکیه تمام مبلغ جنگنده‌های اف-۳۵ را پرداخته و خلبان‌های این کشور در حال تمرین بر روی این جنگنده‌ها هستند. 

این در حالی است که خبرگزاری رویترز پیشتر به نقل از دو منبع آگاه گزارش داده بود که واشنگتن ممکن است تمرین خلبان‌های ترکیه را متوقف کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز