خبرگزاری کار ایران

تکذیب خبر اعدام مذاکره‌کننده ارشد هسته­‌ای پیونگ‌یانگ

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۹۳۰

رسانه‌­های رسمی کره‌شمالی امروز- دوشنبه- اعلام کردند که مذاکره کننده ارشد هسته‌­ای پیونگ یانگ در مراسم جشنی در روز گذشته به همراه رهبر این کشور مشاهده شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، رسانه­‌های رسمی کره‌شمالی اعلام کردند که «کیم یونگ چول» مذاکره کننده ارشد هسته‌­ای پیونگ‌یانگ و رئیس سابق دستگاه اطلاعات این کشور زنده است و همچنان به عنوان عنصر مهم در ساختار قدرت کره‌شمالی به شمار می­‌رود.

این رسانه‌­ها نوشتند که چول روز گذشته- یکشنبه- به همراه «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی در مراسم جشنی رؤیت شده است.

روزنامه «چوسون ایلبو» کره جنوبی جمعه گذشته به نقل از یک مقام ناشناس کره‌شمالی اعلام کرده که کیم یونگ چول، دست راست رهبر کره‌شمالی و مذاکره کننده ارشد پس از نشست شکست‌خورده «هانوی» به یک اردوگاه کاری برای بازآموزی تبعید شده است.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا از پاسخ به پرسشی درباره آخرین تماس تلفنی با چول با طفره رفت و گفت: «ما مذاکراتمان را به صورت شخصی انجام می‌­دهیم».

خبرگزاری مرکزی رسمی کره‌شمالی امروز -دوشنبه- اعلام کرد که کیم یونگ چول از مقام‌های ارشد همراه کیم و همسرش «ری سول چو» در زمان حضور در نمایش روز گذشته همسران افسران این کشور بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز