خبرگزاری کار ایران

رسانه‌های چین:

احتمال انجام آزمایش هسته‌ای جدید کره‌شمالی بسیار زیاد است

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۰۲۰

روزنامه «گلوبال تایمز» متعلق به حزب کمونیست چین نوشت که با توجه به رویکردهای وزارت خارجه کره‌شمالی، احتمال انجام چهارمین آزمایش هسته‌ای توسط این کشور بسیار بالا است.

یکی از رسانه‌های رسمی چین امروز – چهارشنبه – به نقل از یک منبع نا‌شناس اعلام کرد که با توجه به افزایش تحرکات در پایگاه هسته‌ای کره‌شمالی، احتمال انجام چهارمین هسته‌ای توسط این کشور بسیار بالا است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، روزنامه «گلوبال تایمز» متعلق به حزب کمونیست چین به نقل از این منبع نوشت که با توجه به رویکردهای وزارت خارجه کره‌شمالی، احتمال انجام چهارمین آزمایش هسته‌ای توسط این کشور بسیار بالا است.

این منبع به جزئیات بیشتر اشاره‌ای نکرد و هنوز مشخص نیست مواضع وی بر اساس اطلاعات است یا خیر.

پیش از این «کیم مین سئوک» سخنگوی وزارت دفاع کره‌جنوبی در کنفرانسی خبری اعلام کرده بود که تحرکات زیادی در پایگاه هسته‌ای کره‌شمالی مشاهده شده است بنابراین نیروهای ما احتمال انجام یک آزمایش هسته‌ای جدید توسط پیونگ‌یانگ در آینده نزدیک را دور از ذهن نمی‌دانند.

وی افزود که شواهد حاکی از آن است که کره‌شمالی هر زمان که بخواهد آماده انجام آزمایش هسته‌ای است. کره‌شمالی پیش از این اعلام کرده بود که در حال آماده شدن برای اقدامی «غیر قابل تصور» علیه دشمنان این کشور پیش از ۳۰ ماه آوریل است.

یک مقام ارشد نظامی کره‌جنوبی نیز اعلام کرده است: «حرکت وسایل نقلیه و نیرو‌ها در پایگاه آزمایش هسته‌ای پونگیه‌ری در مقایسه با گذشته افزایش یافته است.»

وی افزود که نیروهای آمریکا و کره‌جنوبی آخرین تحولات مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای کره‌شمالی و امکان انجام یک آزمایش هسته‌ای جدید را به دقت زیر نظر دارند.

این تحرکات جدید در آستانه سفر «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا به سئول که برای جمعه آینده برنامه‌ریزی شده است، صورت می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز