خبرگزاری کار ایران

افزایش بهای طلا در بحبوحه نگرانی از تشدید تنش‌های پکن و واشنگتن

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۸۰۳

بهای طلا امروز -دوشنبه- پس از تهدید رئیس‌جمهوری آمریکا برای افزایش تعرفه‌های گمرکی کالاهای چینی و افزایش تنش‌های تجاری واشنگتن- پکن افزایش یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز،‌ بهای طلا امروز- دوشنبه- به دنبال تهدید «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای افزایش تعرفه کالاهای چینی و تشدید تنش بین پکن- واشنگتن افزایش یافت و سرمایه‌گذاران را به سمت تقویت دارائی‌های ایمن و عدم ریسک‌پذیری اقتصادی سوق داد.

هر اونس طلا در معاملات آنی  با سه دهم درصد افزایش معادل هزار و ۲۸۲ دلار و ۵۱ سنت معامله شد.

بهای طلا در معاملات آمریکا نیز با دو دهم درصد افزایش به هزار و ۲۸۴ دلار در هر اونس رسید.

ترامپ روز گذشته اعلام کرد که تعرفه‌های گمرکی برخی کالاهای چینی را به مبلغ ۲۰۰ میلیارد دلار در هفته جاری افزایش خواهد داد. 

وی همچنین گفت که بر برخی دیگر از کالاهای چینی تعرفه‌های ۲۵ درصدی معادل  ۳۲۵ میلیارد دلاری اعمال خواهد کرد.

این اظهارات ترامپ سهام‌های جهانی و قیمت نفت را تحت تاثیر قرار داد این در حالی است که ین که مانند فلز طلا از استراتژی‌های امن در زمان تنش‌های ژئوسیاسی و اقتصادی جهان به شمار می‌رود، تقویت شد.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که چین در حال حاضر به دنبال اظهارات ترامپ به دنبال لغو گفت‌وگوهای تجاری با آمریکاست.

از بین دیگر فلزات گرانبها نقره با پنج دهم درصد افزایش به ۱۴ دلار و ۸۵ سنت در هر اونس رسید حال آن‌که پلاتین با یک و پنج دهم درصد کاهش به ۸۵۶ دلار در هر اونس رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز