خبرگزاری کار ایران

افزایش ۱۶ دلاری قیمت جهانی طلا در معاملات روز گذشته

قیمت جهانی طلا در معاملات روز گذشته ۱۶ دلار افزایش یافت و هر اونس فلز زرد در پایان معاملات هفته به ۱۳۵۷ دلار رسید.

به گزارش ایلنا و به نقل از رویترز، در حالی که پس از مشخص شدن سیاست های انبساطی بانک مرکزی ژاپن، دلار کاهش ارزش خود را تداوم بخشید، قیمت طلا دیروز افزایشی بود.

بانک مرکزی ژاپن روز جمعه سیاست پولی انبساطی خود را با هدف کاهش فشار وارده بر بازارهای مالی این کشور و تحریک رشد اقتصادی گسترش داد.

بانک مرکزی ژاپن با هماهنگ ساختن اقدام خود با بسته بزرگ هزینه ای دولت این کشور، احتمالا قصد دارد تاثیر تلاش های خود بر سومین اقتصاد بزرگ جهان را به حداکثر برساند. اقتصاد ژاپن دهه هاست که با تورم منفی دست به گریبان است.

ارزش هر دلار آمریکا دیروز به 103.28 ین رسید که 1.8 درصد کاهش نشان می داد. شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر سبد ارزهای جهانی مورد سنجش قرار می دهد، دیروز با 0.4 درصد افت به 96.363 رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز با 16 دلار افزایش به 1357 دلار رسید. قیمت فلز زرد اولین رشد هفتگی در طی 3 هفته اخیر را تجربه کرد.

دومینیک اشنایدر، از موسسه مدیریت دارایی یو بی اس در هنک کنگ گفت: «در حال حاضر تصمیم بانک مرکزی ژاپن اندکی موجب تقویت قیمت طلا شده است.»

وی افزود: «اگر از من بپرسید که در حال حاضر طلا برای سرمایه گذاری امن تر است یا ین... می گویم طلا. بانک مرکزی ژاپن باید اقدامات بیشتری به منظور قرار دادن اقتصاد این کشور در مسیر درست انجام دهد. این اقدامات موجب کاهش ارزش ین خواهد شد.»

 

کد خبر : ۳۹۵۶۳۲