خبرگزاری کار ایران

تقابل انتظارات در بازار سکه

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۱۱۲

افزایش تنش‌های ژئوپلیتک در هفته گذشته پس از حمله موشکی آمریکا به سوریه واعزام ناو جنگی به سمت کره شمالی موجب تقویت تقاضای محافظه‌کارانه طلا در جهان شده است

جهان اقتصاد نوشت: تحت فشار قرار گرفتن بهای طلای جهانی در نزدیکی مرز روانی ۱۲۵۰ دلار  به دلیل افزایش ارزش جهانی دلار به بالاترین سطح خود در سه هفته گذشته و نوسانِ رو به پایین قیمت سکه نقدی در مرز روانی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان موجب افت قیمت‌‌های بازارآتی سکه در معاملات روز دوشنبه شد. این درحالی بود که تعطیلات میان هفته‌ای بازارآتی سکه با تقویت شرایط احتیاطی موجب دست به عصا شدن معامله‌گران بازار آتی سکه شده بود.

ثبات و نزول فرسایشی قیمت‌های بازار آتی سکه در سررسیدهای نزدیک‌تر باتوجه به عامل کاهنده زمان در کوتاه مدت با چشم‌انداز کنترل بازارهای ارز وسکه نقدی با نزدیک شدن به زمان انتخابات در مقابل انتظارات صعودی در میان‌مدت هم‌چنان موجب تقویت وضعیت انتظاری در بازار آتی سکه شده است و بازار آتی سکه در وضعیت کونتانگو (CONTANGO) قرارداده است  که نشان از خوش‌بینی و انتظارات صعودی فعالان بازار در بازه زمانی بلندمدت دارد موضوعی که از ماه‌های گذشته قیمت با هجوم سفته‌بازان بزرگ به بازار سکه نقدی و خریدهای گسترده حقوقی‌ها در بازار آتی سکه  موجب تشدید حباب مثبت سکه نقدی (بالابودن قیمت بازار از ارزش ذاتی) و افزایش فواصل قیمتی میان سررسیدهای بازارآتی سکه شده است.

از همین رو با دورنمای ثبات قیمت ارز  توجهات معامله‌گران بازار آتی سکه برای تشخیص روند حرکتی قیمت‌ها در روزهای اخیر به سمت نوسانات قیمت طلای جهانی معطوف شده است.

افزایش تنش‌های ژئوپلیتک در هفته گذشته پس از حمله موشکی آمریکا به سوریه  واعزام ناو جنگی به سمت کره شمالی موجب  تقویت تقاضای محافظه‌کارانه طلا در جهان شده است این در حالی است که  ریسک سیاسی در منطقه پولی یورو نیز با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات فرانسه رو به فزونی می‌باشد و عدم قطعیت اقتصادی وتشدید نگرانی نسبت به اجرای برنامه‌های بلندپروازانه اقتصادی ترامپ پس از شکست طرح بیمه همگانی تشدید شده است. افزایش ذخائرطلای صندوق جهانی اسپایدر و افزایش پوزیشن‌های خالص خرید بر روی اونس طلای جهانی و تداوم پیش‌بینی‌های صعودی سرمایه‌گذاران  جهانی برای چندمین هفته متوالی در آخرین نظرسنجی‌های انجام شود در هیمن راستا می‌باشد.

درهفته جاری درسایه گزارش‌های درآمد فصلی سه ماهه اول سال  شرکت‌های بزرگ بازارهای سهام وال‌استریت و تعطیلات پایان هفته بازارهای جهانی به مناسبت عید پاک، سخنرانی خانم جانت یلن رییس بانک مرکزی آمریکا در بامداد روز سه شنبه و آمارهای تغییرات تورم و میزان خرده فروشی در روز جمعه از تأثیرگذارترین اخبار بر روند قیمت جهانی طلا خواهند بود.

یحیی حیدریان، معامله‌گر قراردادهای آتی سکه کارگزاری مبین سرمایه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز