خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی آبه برای برگزاری نشست بدون پیش‌شرط با کیم

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۶۱۹

یک روزنامه ژاپنی روز گذشته- جمعه- به نقل از نخست وزیر ژاپن نوشت که وی به منظور پایان دادن به حالت بی اعتمادی طولانی مدت بین توکیو و پیونگ یانگ، آماده برگزاری نشست بدون پیش شرط با رهبر کره‌شمالی است

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن چند روز پس از دیدار با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در واشنگتن و تشکر از وی به خاطر طرح موضوع بازداشت تعدادی از شهروندان ژاپنی توسط کره‌شمالی در مصاحبه با روزنامه ژاپنی «سانکی» گفت که حاضر است برای پایان دادن به حالت طولانی‌مدت بی‌اعتمادی بین توکیو و پیونگ‌یانگ با «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی بدون هیچ شرطی دیدار کرده و نشست برگزار کند.

آبه در مصاحبه روز چهارشنبه با این روزنامه به نوعی به تغییر موضع کشورش اشاره کرد و گفت: «تنها راه ممکن برای ریشه‌کن کردن شک حاکم بین دو طرف، مذاکره بدون پیش‌شرط با کیم است».

وی در ادامه افزود:‌ «این همان دلیی است که می‌خواهم بدون پیش‌شرط با کیم دیدار کنم و مذاکرات صریحی با وی داشته باشم.... امیدوارم وی تصمیمی متعادل و استراتژیک برای کشورش بگیرد».

ژاپن چند سال است که حل موضوع شهروندانش را که کره‌شمالی در چارچوب عملیات جاسوسی ربوده بود، شرط بهبود روابط دیپلماتیک و اقتصادی با پیونگ‌یانگ ذکر کرده است. 

کره شمالی در سال ۲۰۰۲ اعلام کرد که ۱۳ شهروند ژاپنی را در دهه ۷۰و ۸۰ ربوده است.

ژاپن معتقد است که کره‌شمالی ۱۷ شهروند این کشور را ربوده و پنج نفر آنها را بازگردانده است. کره‌شمالی تاکید می‌کند که فقط هشت نفر آنها زنده هستند و ۴ نفری که ژاپن ادعا می‌کند، هرگز وارد خاک پیونگ‌یانگ نشده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز