خبرگزاری کار ایران

اشتهای لاکچری کیم‌جونگ اون

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۹۳۸

روزنامه شهروند، از رژیم غذایی کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی مطلبی به نقل از گزارش نیوزویک نوشت. در این مطلب به انواع غذاها و نوشیدنی‌هایی که رهبر کره شمالی تمایل به مصرف آنها دارد، با توضیحات اشاره شده است.

در نگاه اول به کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی، شما یک دیکتاتور عصبانی را می‌بینید که در مقابل ایالات متحده آمریکا یا سایر کشورهایی که آنها «کشورهای امپریالیسمی» می‌نامند، ایستاده است. اما هیچ شکی وجود ندارد که کیم جونگ اون، از زندگی پربار و سرشار از غذاهای خوشمزه و زندگی در کاخ‌های زیبا لذت می‌برد.

گزارش‌های مجله «نیوزویک» نشان می‌دهد که کیم، بیشتر پول خود را برای تجملات ازجمله غذاهای خوشمزه صرف می‌کند. گزارش شده که در ‌سال ٢٠١٢ او به خاطر رژیم غذایی‌اش، افزایش وزن زیادی پیدا کرد و یک کیست در مچ پایش پدید آمد.

در این‌جا به بخشی از رژیم غذایی رهبر کره‌شمالی در هر روز اشاره می‌کنیم.

شراب مار برای تجدید قوای بدن

اگر شایعات درست باشند، شراب مار – که از مار کبرای مرده در بطری گرفته می‌شود – به افزایش قوای بدن و روحیه کمک می‌کند. روزنامه «مترو» در انگلیس گزارش داد که کیم جونگ اون، پیش از باردار شدن همسرش «ری جوی سو» برای فرزند دوم درحال مصرف این شراب دیده شده است.

پنیر سوییسی بهترین خوراک دیکتاتور

اگر یک خوراکی باشد که کیم جونگ اون از آن بسیار می‌خورد، آن خوراکی چیزی نیست جز پنیر. نیوزویک گزارش داده که دیکتاتور کره شمالی، چند‌سال پیش، چند روز به دلیل خوردن بیش از حد پنیر تازه سوییسی، در انظار عمومی ظاهر نشد. اگر در مورد این پنیر چیزی نشنیده‌اید، باید بدانید که این پنیر کاملا از شیر گاو درست و در جایی خنک نگهداری می‌شود، چراکه به راحتی آب می‌شود. در هر حال، ظاهرا کیم جونگ اون نوع کم‌چرب آن را نمی‌خورد که در این مدت تا این اندازه چاق شده است.

اون مثل پدرش عاشق سوشی است

پدر کیم جونگ اون هم به لحاظ جسمی در سلامت نبود. او ذائقه عجیب‌وغریبی داشت که درنهایت هم موجب حمله قلبی‌اش شد. «کنجی فوجیموتو»، آشپز این خانواده تا‌ سال ٢٠٠١ به روزنامه دیلی‌میل گفته بود که کیم و پدرش، هردو عاشق سوشی بودند. فوجیموتو گفته است که کیم، در جوانی همیشه عاشق سوشی‌هایی بوده که از قسمت چرب ماهی تن درست می‌شد.

او عاشق شامپاین و سایر مشروبات گرانقیمت است

تنها غذا نیست که در رژیم غذایی کیم جونگ اون وجود دارد. بخش زیادی از رژیم غذایی او الکل است. ام.اس.ان گزارش داده که کیم در ‌سال حدود ٣٠‌میلیون دلار را تنها برای وارد کردن شراب‌های گرانقیمت و باکیفیت به کره‌شمالی، برای خود و برخی از اطرافیانش خرج می‌کند. او خصوصا از ویسکی و کنیاک لذت می‌برد. در مورد خوردن شامپاین هم بطری‌های کریستال کیم، بسیار معروفند. بطری‌هایی که هرکدام تا ٣٠٠ دلار  قیمت دارند.

بخش زیادی از بودجه او صرف قهوه برزیلی می‌شود

دیلی‌میرور گزارش داده که کیم، مبلغ هنگفت ٧١٥هزار پوند (معادل ٩٥٠‌هزار دلار) را در‌ سال برای قهوه‌های برزیلی خرج می‌کند. این پول زیادی برای چند فنجان قهوه است؛ آن ‌هم در پیونگ‌یانگ، پایتخت کشوری که نمی‌توان حتی یک قهوه آمریکایی استارباکس در آن پیدا کنید.

استیک کوبی غذای معمولی منو

درحالی‌که عشق کیم به پنیر او را به اندازه کافی ارضا نمی‌کند، فوجیموتو می‌گوید که کیم، عاشق استیک کوبی به‌عنوان یکی از غذاهای باشکوه است. اگر این غذا را نمی‌شناسید، باید بدانید که استیک کوبی، یکی از غذاهای بومی ژاپن است که به منطقه خاصی اختصاص دارد و البته غذای بسیار گرانقیمتی است. شاید در سراسر آمریکا در منوهای غذایی نام برگر کوبی را دیده باشید، اما مطمئن باشید که آنها اصلی نیستند.

کیم عاشق سالامی، پورشتو و گوشت خوک است

گرچه شاید استیک کوبی نشان‌دهنده ذائقه گرانقیمت کیم جونگ اون باشد، اما ظاهرا او عاشق همه نوع گوشت است. «ارلانو فورلانیس»، نخستین آشپز ایتالیایی این کشور که در‌ سال ١٩٩٧ استخدام شد تا برای برخی از اعضای خاندان کیم پیتزا بپزد، می‌گوید که کیم و پدرش، هردو دیوانه‌وار عاشق پیتزاهایی بودند که سطح آن کاملا پوشیده از گوشت بود. فورلانیس می‌گوید که سالامی، پپرونی، پورشتو و گوشت خوک جزو بیشترین گزینه‌های انتخابی کیم جونگ ایل، رهبر پیشین کره‌شمالی بود و بنابراین، جای تعجب نیست که پسرش هم از خوردن این غذاهای گرانقیمت لذت ببرد، حتی در شرایطی که مردم کره از این لذت‌ها محرومند.

سیگارهای خاص

چه چیزی بهتر از سیگارهای خاص پس از غذاهای چرب و سنگین است؟ ام.اس.ان گزارش داده که کیم، عاشق سیگارهای فرانسوی طراحی شده توسط «ایو سن لوران» است که هر بسته آن حدود ٤٤ دلار قیمت دارد. البته این همه ماجرا نیست. جعبه چرمی که کیم جونگ اون سیگارهایش را در آن قرار می‌دهد، ١٦٥ دلار قیمت دارد. اما متاسفانه کیم گاهی عادت دارد که این سیگار را در کنار موتور یک موشک با سوخت مایع دود کند که احتمالا ممکن است برای خود او و کشورش نتیجه خوبی نداشته باشد!

او احتمالا برای چاق شدن می‌خورد

در کره‌جنوبی و بسیاری از کشورهای غربی، لاغر بودن بیشتر مد است و اتفاقا چاقی در میان افراد کم‌درآمد، بیشتر شایع است. در کره‌شمالی اما قضیه کاملا برعکس است. چاقی و فربهی، نماد ثروت زیاد است؛ چراکه تنها افرادی می‌توانند غذاهای پرچرب و پرکالری بخورند که ثروتمند هستند. بنابراین، برخی بر این باورند که افزایش وزن کیم به‌طور عمدی است که به دیگران نشان دهد تا چه اندازه به غذا دسترسی دارد.

کیم چاق می‌شود؛ مردمش لاغر

در گزارشی که مدتی قبل منتشر شد ٧٥‌درصد جمعیت کشور، معادل بیش از ٢٥‌میلیون نفر، در ناامنی غذایی به‌سر می‌برند و دارای سوءتغذیه مزمن هستند. شاخص جهانی گرسنگی کره‌شمالی، ٢٨,٦ است که نشان می‌دهد این کشور دچار مشکلی جدی است.

عشق غذا در خانواده وجود دارد

کیم جونگ ایل، دیکتاتور سابق کره‌شمالی و پدر کیم جونگ اون، عاشق غذاهای عجیب و غریب مثل سوپ باله کوسه و سوپ گوشت سگ بود. او این غذاها را برای تقویت سیستم ایمنی بدنش و نیرومندی می‌خورد.

حداقل کیم مثل پدرش حساس نیست

کیم جونگ اون به‌طور عادی برنج می‌خورد، اما دست‌کم او به اندازه پدرش روی دانه‌های برنج حساس نیست. رهبر پیشین کره شمالی تیمی از زنان را استخدام کرده بود تا اطمینان حاصل کنند که همه دانه‌های برنج، یک‌شکل، یک‌اندازه و یکرنگ هستند!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز