خبرگزاری کار ایران

در حاشیه نشست «جاده و کمربند» صورت گرفت؛

همکاری‌های دوجانبه، محور رایزنی‌های السیسی و حاکم دبی

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۰۸۰

حاکم دبی، نخست‌وزیر و ولیعهد امارات متحده عربی در دیدار با رئیس‌جمهوری مصر در حاشیه نشست «کمربند و جاده» بر اهمیت نقش قاهره در برقراری صلح و ثبات در منطقه خاور میانه تأکید کرد.

 به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «محمد بن راشد آل مکتوم»، صبح امروز -پنج‌شنبه- در حاشیه نشست «کمربند و جاده» در پکن در دیدار با «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر، از نقش تاریخی این کشور و اشتیاق آن برای حفظ منافع عربی و تقویت پایه‌های صلح و ثبات در منطقه تقدیر کرد.

«بسام راضی» سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر تصریح کرد که این مقام اماراتی بر اشتیاق کشورش برای تقویت همکاری با مصر به منظور تثبیت ارزش‌های صلح و ثبات در منطقه تأکید و از اقدامات قاهره در مسیر اصلاح اقتصادی و پولی که در شاخص‌های اقتصادی این کشور بازتاب خوبی داشته، قدردانی کرد. 

راضی در ادامه افزود که رئیس جمهوری مصر در این دیدار با تأکید بر پیشرفت چشمگیر همکاری دوجانبه در زمینه‌های مختلف از تحول بزرگ در امارات و نقش برجسته آن در زمینه‌های سرمایه‌گذاری و تکنولوژی و شناخت و علوم آینده تقدیر کرد و این کشور را الگوی بارزی در زمینه رشد در منطقه و جهان برشمرد. 

سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر گفت که در این دیدار اشکال همکاری دو کشور و راهکارهای حمایت از آن در تمام زمینه‌ها بررسی و بر ادامه همکاری و هماهنگی در سطوح مختلف در راستای منافع دو جانبه تأکید شده است. 

دو طرف همچنین تحولات سیاسی منطقه را به اختصار بررسی و دیدگاه‌های خود را درباره برخی موضوعات مهم منطقه‌ای مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز