خبرگزاری کار ایران

خروج بیش از ۴۵۰ نفر از ساکنان اردوگاه «الرکبان»

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۸۲۸

بیش از ۴۵۰ نفر ، عصر روز گذشته- یکشنبه- اردوگاه «الرکبان» را ترک و به گذرگاه «جلغم»‌ که دولت سوریه آن را افتتاح کرده رسیدند تا از آنجا به شهرها و مناطق آزاد شده خود بازگردند.

به گزارش ایلنا به نقل از الوطن، بیش از ۴۵۰ نفر از افراد اردوگاه الرکبان عصر روز گذشته به منظور بازگشت به مناطق آزاد شده از کنترل تروریست‌ها، این اردوگاه را ترک کرده و به گذرگاه مرزی «جلیغم» احداث شده توسط دولت سوریه رسیدند.

برخی منابع ویژه تأکید کردند که بیش از ۴۵۰ نفر، اردوگاه الرکبان را واقع در منطقه «تنف» در مرزهای سوریه با اردن که در کنترل نیروهای آمریکائی است، ترک کرده و به گذرگاه جلیغم رسیده‌اند. این منابع آمار افراد خارجی را نامشخص عنوان کرده و اعلام کردند که بیشتر این افراد از شهرهای تدمر و شهرک‌های مهین و السخنه در حومه حمص بوده‌‌اند.

منابع مذکور تأکید کردند که افراد خارجی پس از عبور از گذرگاه جلیغم به صورت موقت در مراکز پناهندگی «دیر بعلبة» اسکان داده می‌شوند تا در آینده به کشورهایشان بازگردند.

افراد خارجی تا زمان تهیه این ماده از بند مذکور، هنوز به اردوگاه جلیغم نرسیده بودند اما منابع آگاه تأکید کردند که آنها در آستانه عبور از این گذرگاه برای انتقال به مناطق تحت سیطره دولت هستند.

دو هیأت هماهنگی روسیه و سوریه در امور بازگشت مهاجران سوری در ماه فوریه از گشایش گذرگاه جلیغم برای خروج آوارگان اردوگاه الرکبان خبر داده بودند و اخیرا نیز دو نشست را به منظور ایجاد هماهنگی در این زمینه برگزار کرده و از واشنگتن برای حضور در این دو نشست دعوت کردند اما واشنگتن این دعوت را نپذیرفت و در روند تخلیه اردوگاه مانع‌تراشی کرد. 

پیش از این نیز برخی منابع اعلام کردند که استان حمص تعدادی اتوبوس را به سمت گذرگاه جلیغم به منظور انتقال افراد اردوگاه ارسال کرده است. 

این منابع تأکید کردند که مکانیزم مشخص یا جدول زمانی معینی برای خروج شهروندان به سمت مناطق تحت کنترل دولت وجود ندارد و گروه‌های مرتبط هنوز به توافق مشخصی در این زمینه نرسیده¬اند. 

به گفته این منابع، دولت سوریه برای خارج کردن بیشترین تعداد شهروندان به هر میزان که باشد، تلاش می‌کند تا به درد و رنج آنها داخل اردوگاه پایان دهد.  

منابع مذکور همچنین تأکید کردند که پس از نشست‌های مکرر بین طرف‌های مرتبط و نمایندگان اردوگاه الرکبان، پنج شنبه گذشته تعداد هزار و ۷۰۰ نفر از خانواده‌ها به مراکز اختصاص داده شده منتقل شدند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز