خبرگزاری کار ایران

3 دلیل بهتر بودن سفر با هواپیما نسبت به اتوبوس

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۸۹۸

استفاده از موتور جستجو علاوه بر اینکه در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند، این امکان را برایتان فراهم می‌کند که در آن واحد چندین گزینه از جمله آژانس‌های مسافرتی مختلف و هواپیمایی‌ها را یکجا مقایسه کنید و انتخابی مقرون به صرفه داشته باشید.

ایلنا؛ هر زمان که به تعطیلات خاصی نزدیک می‌شویم، سفر و هزینه‌های آن به نقل محافل تبدیل می‌شود. امسال هم با توجه به افزایشی که در هزینه‌های کلی خانواده‌ها صورت گرفته است، ارزانتر سفر کردن موضوع مهمی برای اکثر مردم است. به همین دلیل خیلی از مردم با این تصور که سفر با هواپیما گران تمام می‌شود، این گزینه را کنار می‌گذارند. اما این موضوع لزوماً درست نیست.

اولین سایت همیشه ارزانترین سایت نیست

یک اشتباه هنگام جستجو برای بلیط هواپیما این است که اولین سایتی که در گوگل پیدا می‌کنیم را انتخاب و از همانجا خرید کنیم. بلیط هواپیما بر خلاف بلیط اتوبوس نرخ‌های مختلفی دارد و در یک مسیر و یک روز خاص، ممکن است اختلاف قیمت فاحشی بین فروشندگان و هواپیمایی‌های مختلف پیدا کنیم. پس بهتر است با مقایسه قیمت چندین وبسایت به دنبال پیدا کردن ارزانترین قیمت باشید. اگر بخواهید این کار را در سریعترین زمان ممکن انجام دهید می‌توانید از موتورجستجوهای تخصصی بلیط هواپیما استفاده کنید. در حال حاضر موتور جستجوی ویگو Wego.ir تنها سرویس بین‌المللی این حوزه است که در ایران فعالیت می‌کند.

3 دلیل بهتر بودن سفر با هواپیما نسبت به اتوبوس

استفاده از موتور جستجو علاوه بر اینکه در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند، این امکان را برایتان فراهم می‌کند که در آن واحد چندین گزینه از جمله آژانس‌های مسافرتی مختلف و هواپیمایی‌ها را یکجا مقایسه کنید و انتخابی مقرون به صرفه داشته باشید. ضمن اینکه امکان فیلتر کردن بر اساس نام هواپیمایی، نام آژانس، ساعت رفت یا برگشت و میزان توقف بین راه (برای پروازهای غیرمستقیم) هم در اختیار شماست.

امنیت هواپیما بسیار بیشتر است

طی چند سال گذشته، با ورود هواپیماهای جدید به کشور، ناوگان هوایی ایران جان دوباره‌ای گرفت. همین موضوع علاوه بر راحتی مسافران، امنیت پروازها را نیز افزایش داده است. از طرفی در همه جای جهان، امنیت سفر با هواپیما اثبات شده است. این موضوع در ایران هم صادق است و به راحتی با چند جستجو و به دست آوردن آمارهای ساده، قابل بررسی است. به عنوان مثال تنها در تعطیلات نوروزی سال 1397، بیش از هزار نفر در حوادث جاده‌ای جان خود را از دست دادند. این در حالی است که در بیش از 10 سال گذشته، حتی یک مورد حادثه هوایی در تعطیلات نوروزی رخ نداده است. کل فوت شدگان حوادث هوایی از سال 1357 تا 1397، تقریبا با حوادث جاده‌ای در تعطیلات نوروزی یک سال برابری می‌کند.

در تعطیلات نوروز 97، بیش از 41هزار پرواز انجام گرفت و بیش از 5 میلیون نفر را جابجا کرد.

صرفه‌جویی در زمان، خستگی کمتر

همه ما ترافیک‌های کیلومتری و چندساعته را هنگام تعطیلات چندروزه تجربه کرده‌ایم. همین موضوع باعث می‌شود مدت زمان سفر زمینی ما افزایش پیدا کند و حتی گاهی دوبرابر شود. برای مثال یک سفر زمینی از تهران به رشت در حالت عادی حدود 5 ساعت طول می‌کشد و هنگام تعطیلات این زمان به 7 تا 10 ساعت هم می‌رسد. این یعنی خستگی، فشار عصبی، مصرف سوخت بالا و ناراحتی‌هایی که در پی این فشارها بین همسفران رخ می‌دهد. این در حالی است که پرواز تهران رشت، کمتر از یک ساعت طول می‌کشد. یعنی حتی اگر حضور یک ساعته پیش از پرواز در فرودگاه هم حساب کنیم، باز هم بدون هیچ ترافیک و اتلاف وقت به مقصد می‌رسید. ضمن اینکه این سفر بدون خستگی انجام شده است و به محض رسیدن به مقصد می‌توانید به گشت و گذار بپردازید و از فرصت خود نهایت استفاده را ببرید.

با وجود دلایل بالا، شاید بد نباشد امسال در برنامه‌ریزی سفرهای نوروزی‌تان تجدید نظر کنید و هواپیما را به عنوان وسیله سفر انتخاب کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز