خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهوری سودان به وعده‌اش عمل کرد/ خبرنگاران بازداشت‌شده آزاد شدند

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۱۹۱

دستگاه امنیت و اطلاعات ملی سودان ۱۱ خبرنگار را که در جریان اعتراضات اخیر این کشور بازداشت شده بودند، آزاد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، مرکز خدمات مطبوعات سودان اعلام کرد که دستگاه امنیت ملی امروز -یکشنبه- در راستای عملی کردن وعده «عمر البشیر» رئیس‌جمهوری سودان، خبرنگاران بازداشت‌شده را آزاد کرد.

این مرکز در ادامه افزوده است: «تعداد افراد آزاد شده ۱۱ نفر است که ایمان عثمان سردبیر روزنامه المیدان وابسته به حزب کمونیست سودان از جمله آنها است».

«محمد الفاتح» معاون رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران سودان نیز با تقدیر از آزادی خبرنگاران بازداشت‌شده این اقدام را در راستای احترام به این حرفه برشمرد که موجب برقراری ثبات و منفعت برای شهروند سودانی می‌شود.

البشیر چند روز گذشته با اعلام وعده آزادی خبرنگاران بازداشت‌شده گفت: «بیشتر معترضان از قشر جوانان هستند و مسائلی چون افزایش قیمت‌ها، بیکاری و کمبود فرصت‌های شغلی آنها را به خیابان‌ها سوق داده است».

سودان با بحران اقتصادی شدیدی روبه‌روست. افزایش قیمت نان موجب انفجار اعتراض‌های مردمی در برخی شهرهای این کشور شد اما در ادامه به افزایش درخواست‌ها برای برکناری عمر البشیر منجر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز