خبرگزاری کار ایران

نشست گروه کوچک در واشنگتن با محوریت سوریه

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۰۰۳

واشنگتن امروز- چهارشنبه- میزبان نشست گروه کوچک در سطح وزرای خارجه شش کشور به ریاست وزیر امور خارجه آمریکا است.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، وزرای خارجه کشورهای مصر، اردن، فرانسه، ‌آلمان،‌ عربستان سعودی و انگلیس امروز- چهارشنبه- در واشنگتن به ریاست «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا تشکیل جلسه می‌دهند.

به گزارش پایگاه الکترونیک قانون اساسی اردن، برخی منابع آمریکا اعلام کردند که نشست امروز به وزرای حاضر در جلسه این امکان را می‌دهد تا برخی نکات کلیدی را به ویژه با توجه استعفای «استفان دی میستورا» فرستاده سازمان ملل در امور سوریه و انتصاب «گیر پدرسون» به جای او مورد بررسی و واکاوی قرار دهند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، مهمترین این نکات، اتفاق‌نظر تمام اعضای گروه کوچک بر این است که گزینه نظامی برای حل جنگ سوریه نتیجه بخش نیست و باید راهکار سیاسی در دستور کار این روند قرار گیرد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که کشورهای گروه کوچک بر حمایت از عملیات سیاسی با نظارت سازمان ملل بر اساس قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت تأکید می‌کنند.

این گروه همچنین از پدرسون نماینده جدید سازمان ملل در سوریه و فعالیت‌هایش در چارچوب قطعنامه مذکور برای حل سیاسی بحران سوریه اعلام حمایت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز