خبرگزاری کار ایران

واکنش‌های بین‌المللی به توافق آمریکا و روسیه بر سر سلاح‌های شیمیایی سوریه

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۸۶

وزیر خارجه چین در دیدار با همتای فرانسوی خود گفت که چین از توافق روسیه و آمریکا بر سر از بین بردن زرادخانه سلاح‌های شیمیایی سوریه استقبال می‌کند.

توافق مسکو و واشنگتن بر سر از بین بردن سلاح‌های شیمیایی سوریه با واکنش مثبت برخی مسئولان غربی و آسیایی رو‌به‌رو شده است.
به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «وانگ یی» وزیر خارجه چین در دیدار با «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه در پکن گفت که چین از توافق روسیه و آمریکا بر سر از بین بردن زرادخانه سلاح‌های شیمیایی سوریه استقبال می‌کند.
وانگ افزود که چین بر این باور است که این توافق تنش در مورد سوریه را کاهش داد.

وزیر خارجه فرانسه در بیانیه‌ای در واکنش به این توافق گفته است: «توافق به دست آمده در ژنو بر سر نابودی تسلیحات شیمیایی سوریه گام مهمی به جلو است.»

«ویلیام هیگ» وزیر خارجه انگلیس نیز از توافق آمریکا و روسیه بر سر کنترل تسلیحات شیمیایی سوریه استقابل کرده است.

وی در بیانیه‌ای گفته است: «اکنون برعهده دولت سوریه است که این توافق‌نامه را به طور کامل اجرا کند.»

«بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل نیز از این توافق استقبال کرده و در بیانیه‌ای خواستار حمایت از سازمان ملل متحد برای اجرای توافق در مورد کنترل تسلیحات شیمیایی سوریه شده است.

بنا بر این گزارش، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در پایان سومین روز مذاکراتشان در ژنو، در یک کنفرانس خبری مشترک جزییاتی از توافق بین دو کشور در مورد تحت کنترل قرار دادن تسلیحات شیمیایی سوریه ارائه دادند.
روسیه و آمریکا همچنین اعلام کردند که سوریه باید به بازرسان اجازه دسترسی به تمامی تسلیحات شیمیایی این کشور را بدهد و در یک هفته فهرست سلاح‌های شیمایی خود را با جزییات کامل ارائه کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز