خبرگزاری کار ایران

کاهش بهای طلا همزمان با صعود بازار سهام و افزایش ارزش دلار

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۲۹۸

بهای طلا به پایین‌ترین سطح در بیش از یک هفته رسید و اولین کاهش هفتگی خود را پس از پنج هفته همزمان با صعود بازار سهام و افزایش نرخ دلار ثبت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، بهای طلا روز گذشته -جمعه- به پایین ترین سطح در بیش از یک هفته رسید و اولین کاهش هفتگی خود را پس از پنج هفته همزمان با صعود بازار سهام و افزایش نرخ دلار به دنبال افزایش ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران با توجه به رشد چشم‌اندازها نسبت به پایان جنگ تجاری آمریکا و چین تجربه کرد.

بهای طلا در معاملات آنی بازار آمریکا با هفت درصد کاهش به هزار و ۲۸۲ دلار و ۱۶ سنت در هر اونس رسید.

معاملات طلا در آمریکا با هشت درصد کاهش به هزار و ۲۸۲ دلار و ۶۰ سنت در هر اونس رسید.

پالادیوم نیز در میان دیگر معادن گرانبها با یک و چهار دهم درصد کاهش به هزار و ۳۷۶ دلار و ۵۰ سنت در هر اونس رسید. این در حالی است که بهای این فلز گرانبها در جلسه روز پنجشنبه بالاترین سطح خود را معادل هزار و ۴۳۴ دلار و ۵۰ سنت تجربه کرد. 

به‌رغم اینکه این فلز در سیستم‌های اگزوز خودرو استفاده می‌شود، چهارمین هفته متوالی کسب سود را ثبت کرد.

پالادیوم بیش از ۶۰ درصد نسبت به پایین‌ترین سطح خود در نیمه آگوست گذشته افزایش یافته و برای نخستین بار پس از ۱۶ سال از بهای طلا عبور کرد. 

پلاتین نیز با یک و یک دهم درصد کاهش، ۷۹۶ دلار و ۵۰ سنت در هر اونس معامله شد. نقره نیز پس از افت به پایین‌ترین سطح از ماه ژانویه  با یک و دو دهم درصد کاهش به ۱۵ دلار و ۳۶ سنت در هر اونس رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز