خبرگزاری کار ایران

جان بولتون:

عملیات نظامی ترکیه در سوریه فقط با هماهنگی دولت آمریکا امکان‌پذیر است

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۰۳۲

مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد که واشنگتن هر نوع عملیات نظامی ترکیه در سوریه را تنها پس از هماهنگی کامل با دولت آمریکا خواهد پذیرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که خروج نیروهای آمریکا از سوریه در گرو اطمینان‌بخشی ترکیه از سلامت کردها خواهد بود و برای حفاظت از نیروهای آمریکا در خلال عملیات خروج تدابیری اتخاذ خواهد شد.

بولتون طی اظهاراتی در جمع خبرنگاران در اثنای دیدار از سرزمین­‌های اشغالی گفت: «دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به دنبال نابودی گروه تروریستی داعش است».

وی تأکید کرد که موضوع خروج از سوریه را طی یک دیدار منطقه‌­ای با اسرائیل و ترکیه مورد بررسی قرار خواهیم.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: «‌رئیس‌جمهوری آمریکا خروج از سوریه را بدون توافقی در تضمین حمایت از کُردها عملی نخواهد کرد».

وی افزود: «آمریکا از سوریه خارج خواهد شد اما در دوره خروج از نیروهایش محافظت خواهد کرد».

بولتون گفت: «آمریکا خروج از سوریه را به شرط اطمینان‌بخشی ترکیه از سلامت کُردها عملی خواهد کرد. واشنگتن تدابیری را نیز برای حمایت از نیروهایش در اثنای خروج اتخاذ خواهد کرد».

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل نیز تأکید کرد که مذاکراتش با مشاور امنیت ملی کاخ سفید که در حال حاضر در سرزمین­‌های اشغالی حضور دارد، بر موضوع تلاش برای مقابله با نفوذ «ایران» در منطقه و اوضاع سوریه تمرکز دارد.

بولتون روز گذشته به منظور بررسی تصمیم آمریکا برای خروج از سوریه روز گذشته وارد سرزمین­‌های اشغالی شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز