خبرگزاری کار ایران

انصراف کمیسیون «الجیل الجدید» از مشارکت در دولت آینده عراق

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۴۵۲

کمیسیون «الجیل الجدید» عدم مشارکت خود را در دولت آینده عراق اعلام و بر مخالفت با آن در پارلمان تأکید کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز،‌ کمیسیون الجیل الجدید در بیانیه‌ای با تاکید بر این‌که در دولت آینده عراق مشارکت نخواهد داشت، اعلام کرد: «ما در این کمیسیون مخالفت خود را با دولت آینده عراق اعلام می‌کنیم».

در بیانیه این کمیسیون آمده است: «بر این اساس ما اولین کمیسیونی هستیم که مخالفت خود را قبل از تشکیل دولت اعلام کرده است». 

در این بیانیه همچنین آمده است: «برنامه استراتژیک ما نظارت بر عملکرد دولت و بازخواست آن به منظور ایجاد یک دولت مستقل و بی طرف است». این کمیسیون آمادگی خود را برای همکاری با تمام قوای عراقی جهت مشارکت در تشکیل جبهه مخالف در پارلمان و گسترش آن به دور از هر نوع وابستگی سیاسی و فرقه‌ای اعلام کرده است.

کمیسیون الجیل الجدید بر نظارت حرفه‌ای بر عملکرد دولت آینده با هدف کارآمد کردن پارلمان در مبارزه با فساد تأکید کرده است. این کمیسیون در توضیح این مطلب افزوده است: «این برنامه شروع موفیت‌آمیزی برای برای بازگشت هیمنه پارلمان و نقش کارآمد آن در موفقیت طرح دموکراسی است چرا که هیچ نظام پارلمانی بدون وجود مخالفان فعال و اثرگذار موفق نخواهد بود». 

گفته می‌شود که کمیسیون الجیل الجدید در انتخابات پارلمان ماه می گذشته موفق به کسب چهار کرسی از دو استان اربیل و سلیمانیه شد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز