خبرگزاری کار ایران

معترضان به حضور کیسینجر در دانشگاه نیویورک:

در جنهم بپوس!

asdasd
کد خبر : ۶۸۳۰۴۷

صدها دانشجو به حضور وزیر خارجه اسبق آمریکا در دانشگاه نیویورک اعتراض کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ده‌ها دانشجو، در اعتراض به حضور «هنری کیسینجر»، وزیر خارجه اسبق آمریکا، در دانشگاه نیویورک دست به تظاهرات زدند. وی به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد دریافت جایزه صلح نوبل در دانشکده تجارت دانشگاه نیویورک حضور پیدا کرده بود. تظاهرکنندگان در اعتراض به نقش او در شکل‌ دادن به سیاست‌های آمریکا رد زمینه شیلی، کامبوج و ویتنام دست به تظاهراتی با عنوان «جنایتکاران جنگی جایی در دانشگاه نیویورک ندارند» زدند. 

حدود ۱۰۰ تظاهرکننده با تابلوهایی با عنوان «کیسینجر را محاکمه کنید» و «جنایتکار جنگی» در برابر ساختمانی که سخنرانی او در آن صورت می‌گرفت، تجمع کردند. 

برخی تظاهرکنندگان توانستند به محل برگزاری سخنرانی کیسینجر درباره تجربیات دیپلماتیکش راه یابند. آنان چندین‌بار موفق شدند سخنرانی کیسینجر را قطع کنند. نیروهای امنیتی معترضان را از محل برگزاری تظاهرات بیرون راندند.

یکی از معترضان هنگام خروج از ساختمان خطاب به کیسینجر فریاد زد: «شما مسئول قتل هزاران شهروند آمریکای لاتین هستید، ازجمله افراد خانواده من!»

یکی دیگر از معترضان کیسینجر را «جنایتکار جنگی» نامید و او را متهم به نسل‌کشی کرد. این معترض، کیسینجر را «نازی» خواند که «خون بر دستانش دارد».

یکی دیگر از تظاهرکنندگان به این دیپلمات پیشین آمریکایی گفت: «باید برای جنایت‌هایی که مرتکب شده‌ای پاسخگو باشی، برای جنایت‌هایی که علیه بشریت مرتکب شده‌ای. لیاقتت جز این نیست که زندانی شوی و در جهنم بپوسی!»

به گزارش ایلنا، هنری کیسینجر در پی بمباران کامبوج از سوی ارتش آمریکا، قتل‌عام در ویتنام و حمایت و سازماندهی کودتا علیه دولت قانونی «سالوادور آلنده» رئیس‌جمهوری اسبق شیلی، مورد انتقادهای بسیار قرار دارد.  

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز