خبرگزاری کار ایران

هنری کسینجر:

ترامپ منحصر به فرد است

دیپلمات ارشد با سابقه آمریکا اعلام کرد که رئیس‌جمهوری منتخب این کشور به دلیل این‌که به هیچ گروه خاصی تعلق ندارد، منحصر به فرد است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «هنری کیسینجر» دیپلمات با سابقه آمریکایی گفت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، «منحصر به فردترین» رئیس‌جمهوری منتخبی است که در تمام دوران زندگی‌اش دیده، چرا که این میلیاردر به هیچ گروه خاصی وابسته نیست.

وی در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» گفت: «این رئیس‌جمهوری منتخب، منحصر به فردترین رئیس‌جمهوری است که من تا کنون تجربه کرده‌ام. وی بی‌نظیر است و هیچ‌گونه تعهدی به هیچ گروه خاصی ندارد چرا که تنها بر پایه استراتژی‌های خود، رئیس‌جمهور شده است.»

کیسینجر که به عنوان وزیر امور خارجه در زمان «ریچارد نیکسون»، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده مشغول به کار بود، پنجشنبه گذشته در نیویورک با ترامپ دیدار کرده و درباره مسائل مربوط با سیاست‌ خارجی با وی رایزنی کرد.

وی گفت که اگر ترامپ اصراری بر ادامه وعده‌های خود نداشته باشد، نباید از او انتظار داشت که به آن‌ها متعهد باقی بماند.

کیسینجر در مصاحبه خود افزود: «کسی نباید اصراری بر مواضعی که ترامپ در کارزار خود اتخاذ کرده داشته باشد. اگر وی بر آن‌ها اصرار داشت، به طور حتم این شعارها باید پیگیری شود.»

کیسینجر و ترامپ پیش از این در ماه می برای گفت‌و‌گو در رابطه با مسائل سیاست‌های خارجی و بین‌الملل با هم دیدار کرده بودند.

این مقام پیشین آمریکایی همچنین گفت: «فکر می‌کنم که ما باید به ترامپ فرصتی برای توسعه اهداف مثبتی که ممکن است داشته باشد یا بحث و تبادل نظر در رابطه با آن‌ها بدهیم. نکته اینجاست که ما تا کنون برای دهه‌ها شاهد از هم پاشیدن دولت‌های وقت بوده‌ایم و این موضوع ممکن است دوباره اتفاق بیفتد.»

 

 

کد خبر : ۴۳۰۷۸۷