خبرگزاری کار ایران

نخست‌وزیر عراق تا چهارشنبه اسامی ۱۵ وزیر را به پارلمان ارائه می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۶۳۵

یک منبع آگاه امروز -شنبه- از تقسیم اوراق وزارت بین اعضای کابینه جدید عراق خبر داد و پیش‌بینی کرد نخست‌وزیر عراق تا چهارشنبه آینده ۱۵ وزیر را برای أخذ رأی اعتماد به پارلمان معرفی کند.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، یک منبع آگاه گفت که در کابینه جدید عراق،‌ ۱۲ وزارتخانه به اعضای شیعی، ‌شش وزارتخانه به اعضای سنی، سه وزارتخانه به کردها و یک وزارتخانه به اقلیت‌ها که احتمالا مسیحی است،‌ اختصاص می‌یابد.

این منبع پیش‌بینی کرد که «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر مکلف عراق طی هفته جاری و تا روز چهارشنبه اسامی ۱۴ و ۱۵ وزیر را به پارلمان برای أخذ رأی اعتماد معرفی کند. 

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: «حزب دموکرات کردستان عراق به شرط معاونت نخست‌وزیری علاوه بر یک وزارتخانه مستقل در دولت جدید مشارکت خواهد داشت. این در حالی است که محور ملی هنوز گزینه‌های خود را برای نامزدی تصدی پست وزارت تعیین نکرده است».

منبع مذکور تأکید کرد: «تعداد وزارتخانه‌های مورد توافق در دولت جدید ۲۲ وزارتخانه است اما گمانه‌زنی‌هایی راجع به بازگشت وزارتخانه‌های زنان،‌ گردشگری و محیط زیست نیز وجود دارد». 

دفتر رسانه‌ای عادل عبدالمهدی چهارشنبه ۱۷ اکتبر اعلام کرده بود که به زودی کابینه را به پارلمان معرفی خواهد کرد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز