خبرگزاری کار ایران

نیویورک‌تایمز:

عربستان مشاور ارشد ولیعهد را مسئول قتل خاشقجی اعلام خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۱۳۷

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا مدعی شد که عربستان سعودی، مشاور ارشد ولیعهد این کشور را مسئول کشته شدن روزنامه‌نگار منتقد سعودی اعلام خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، روزنامه نیویورک تایمز آمریکا مدعی شد که عربستان سعودی آماده می‌شود که ژنرال «احمد عسیری» مشاور ارشد «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور و از کارکنان اطلاعاتی را مسئول کشته شدن «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی اعلام کند.

روزنامه مذکور در این گزارش به سه منبع آگاه از برنامه‌های در نظر گرفته شده توسط عربستان سعودی در این زمینه اشاره کرده است.

نیویورک تایمز عنوان کرده که این منابع می‌گویند که مقام‌های عربستان سعودی به دنبال آن هستند تا اعلام کنند که عسیری از محمد بن سلمان برای دستگیری خاشقجی دستور شفاهی گرفته، اما وی یا با برداشت اشتباه از این دستور یا با فراتر رفتن از محدوده آن، خاشقجی را به قتل رسانده است.

این منابع همچنین افزوده‌اند که با مقام‌های کاخ سفید نیز دیدار داشته و آنها نیز از عسیری سخن گفته‌اند.

یک منبع نزدیک به کاخ سفید نیز اعلام کرده که «جرد کوشنر» داماد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از وی خواسته که از محمد بن‌سلمان حمایت کند.

کوشنر معتقد است که فشارهای وارده بر عربستان سعودی درباره مفقودی و احتمال کشته شدن جمال خاشقجی مانند دیگر اشتباهات این کشور با گذشت زمان فراموش خواهد شد.

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی، سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس واشنگتن‌پست روز دوم ماه اکتبر به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شده و از آن خارج نشده است.

پلیس ترکیه ضمن تایید عدم خروج خاشقجی از کنسول‌گری عربستان سعودی در استانبول اعلام کرده که همزمان با ورود او به این محل، ۱۵ مقام امنیتی عربستان نیز با دو پرواز وارد این شهر شده و پس از مدت کوتاهی ترکیه را ترک کرده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز