خبرگزاری کار ایران

ورود معترضان به فرودگاه نجف در پنجمین روز اعتراضات/ العبادی سفر خود به بروکسل را نیمه‌تمام گذاشت

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۸۹۴

دفتر نخست‌وزیری عراق در بیانیه‌ای از تشکیل جلسه فوق‌العاده کمیسیون وزرای امنیتی در جمعه شب برای بررسی اوضاع امنیتی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در پنجمین روز از اعتراضات شهروندان عراقی به فساد، بیکاری و کمبود خدمات شهری مانند آب و برق، صدها تظاهرکننده روز جمعه وارد فرودگاه نجف شدند.

دو مقام امنیتی فرودگاه نجف تایید کرده‌اند که صدها معترض وارد سالن اصلی فرودگاه نجف شده‌اند. شاهدان عینی نیز گفته‌اند که نیروهای امنیتی در مقابل ورود معترضان به داخل فرودگاه نجف مقاومتی نکرده‌اند.

گزارش‌ها حاکی است که تمامی پروازها ورودی و خروجی به نجف لغو شده است.

 آیت‌الله «سید علی سیستانی» مرجع عالی‌قدر شیعیان در نجف، ضمن اعلام همبستگی با معترضان گفته است که مردم با «کمبود شدید خدمات عمومی» مانند برق در گرمای شدید تابستان مواجه هستند.

گزارش رسانه‌های محلی نیز حاکی است که پلیس در سراسر استان نجف مقرارت منع آمد و شد، اعلام کرده است.

روز جمعه در بصره نیز، مردم در خیابان های این شهر دست به تظاهرات زده و جاده مسیر بندر «ام القصر» را مسدود کردند.

طبق این گزارش، در شهرهای جنوبی و شرقی «ناصریه» و «عماره» نیز تظاهرات‌هایی در اعتراضی به فساد و کمبود خدمات عمومی‌ برگزار شده است.

در عماره، معترضان وارد ساختمان فرمانداری شده‌اند. همچنین مقام‌های پلیس عماره گفته‌اند که معترضان به دفتر حزب «الدعوه» حمله کرده‌اند.

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، سفر خود به بروکسل را نیمه‌تمام گذاشته و برای مذاکره با معترضان به بصره رفت.

در همین حال، تظاهراتی مقابل هتل محل ملاقات حیدر العبادی و رهبران قبایل محلی در بصره برگزار شده است٬ اما گفته می‌شود العبادی قبل از تجمع معترضان مقابل هتل، این محل را ترک کرده بود.

دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که «کمیسیون وزرای امنیتی عراق جمعه‌شب نشست فوق‌العاده‌ای را به ریاست حیدر العبادی، فرمانده نیروهای مسلح برگزار کرده است».

در این بیانیه آمده است که این نشست به منظور بررسی اوضاع امنیتی کشور عراق برگزار شده است.

تظاهرات در بصره در اعتراض به بیکاری و کمبود آب آشامیدنی از روز یکشنبه آغاز شده و تا کنون هر روز ادامه داشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز