خبرگزاری کار ایران

دیدار رهبر کره جنوبی از یک کارخانه لوازم آرایشی در مرز با چین

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۵۴۰

رهبر کره شمالی به همراه همسرش، و دیگر مقام‌های بلندپایه کشور از کارخانه‌ای در «سینوجو» که در همسایگی استان «داندونگ» چین قرار دارد، بازدید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی، با دیدار از یک کارخانه لوازم آرایشی در یک شهر مرزی با چین، بر اهمیت روابط تجاری با پکن تاکید کرد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی گزارش داد که رهبر کره شمالی به همراه «ری سول-جو»، همسرش، و دیگر مقام‌های بلندپایه کشور از کارخانه‌ای در سینوجو که در همسایگی استان داندونگ چین قرار دارد، بازدید کرده است.

در سال ۲۰۰۲، «کیم جونگ-‌ایل»، رهبر سابق کره شمالی، سینوجو را به‌عنوان منطقه ویژه اقتصادی در نظر گرفت و معرفی کرد. 

روز گذشته نیز رهبر کره شمالی از یک شهر مرزی دیگر دیدار کرد؛ شهر «سینو» در شمال منطقه «پیونگان» که در اختیار منطقه صنعتی اختصاصی «هوانگومپیونگ»  است. این منطقه با همکاری چین توسعه یافته است. 

یکی از همراهان رهبر کره شمالی، «کیم سونگ-نام»، نخستین معاون بخش بین‌المللی حزب کارگران کره شمالی است که به‌عنوان متخصصی در امور چین شمرده می‌شود. حضور این فرد در سفر با رهبر کره شمالی، به این معناست که هدف از این دیدارها ترویج روابط تجاری قوی با چین است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز