خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

نشست بی‌نتیجه شورای امنیت درباره سوریه/ دیدار هیات دیپلماتیک چین با رهبر کره شمالی/ اتهام‌های معاون ترامپ علیه ایران و روسیه

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۱۵۰

نشست بی‌نتیجه شورای امنیت سازمان ملل درباره محکومیت حملات اخیر به سوریه، دیدار هیات دیپلماتیک چین با رهبر کره‌شمالی و اتهام زنی معاون رئیس‌جمهوری آمریکا علیه ایران و روسیه از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، -معاون دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد، امیر قطر در اجلاس سران این اتحادیه در عربستان سعودی، مشارکت نخواهد کرد.

- آخرین بخش از گروه‌های شورشی نیز غوطه شرقی دمشق را ترک کردند تا ارتش سوریه کنترل کامل این منطقه را به دست بگیرد.

- شورای امنیت سازمان ملل متحد برای رسیدگی به مساله حمله موشکی به سوریه، نشست اضطراری برگزار کرد. روسیه در این نشست پیش‌نویس قطعنامه‌ای را ارائه کرد که حملات موشکی اخیر علیه مواضع سوریه را محکوم می‌کرد که این پیش نویس تنها سه رای آورد و تصویب نشد.

- «رجب طیب اردوغان» و «ولادیمر پوتین» روسای جمهوری ترکیه و روسیه طی گفت‌وگویی تلفنی، بر ضرورت همکاری مشترک برای کاهش تنش در سوریه و ادامه روند حل سیاسی بحران این کشور تاکید کردند.

- «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت، ماده استفاده شده در ماجرای مسمومیت جاسوس سابق روس در انگلیس بر اساس یافته‌های یک آزمایشگاه سوئیسی از نوع «BZ» بوده است.

-حزب الله لبنان اخبار منتشر شده مبنی بر انجام حمله اسرائیل به پایگاه نیروهای ایرانی در حومه جنوبی حلب و نیز جنوب سوریه را تکذیب کرد.

-هزاران معترض ضد دولتی در مجارستان به خیابان‌های پایتخت آمدند تا خواستار بازشماری آراء و تدوین یک سیستم انتخاباتی جدید شوند.

-یک مقام اسرائیلی به خبرگزاری رویترز فاش کرد، آمریکا روز جمعه پیش از انجام حملات موشکی به اهداف سوری، به تل‌آویو درباره این حملات اطلاع داده بود.

-هیأت دیپلماتیک چین به رهبری «سانگ تائو» رئیس بخش ارتباطات بین‌المللی حزب کمونیست چین با «کیم جونگ اون»‌ رهبر کره شمالی دیدار کرد.

- «عبدالله دوم» پادشاه اردن در تماس تلفنی با «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس، بر لزوم کاهش تنش‌ها و راهکار سیاسی برای بحران سوریه تاکید کرد.

- «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا با متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی، مدعی شد ایران و روسیه مسئول این حملات هستند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز