خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

ادامه رایزنی‌های غرب بر سر پاسخ به دمشق/ موافقت کابینه انگلیس برای مشارکت در حمله به سوریه/ جلسه شورای امنیت درباره سوریه

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۷۲۱

ادامه رایزنی‌های کشورهای غربی بر سر پاسخ به حمله ادعایی شیمیایی نظام اسد، موافقت کابینه انگلیس برای مشارکت در حمله احتمالی آمریکا به سوریه و جلسه شورای امنیت برای بررسی تحولات سوریه از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، -یک مقام آمریکایی اعلام کرد که کاخ سفید اکنون اطمینان یافته است که در سوریه از تسلیحات شیمیایی استفاده شده است.

-یک دیپلمات روس اعلام کرد که گروه اصلی کارشناسان سازمان منع گسترس سلاح‌های شیمیایی، روز جمعه وارد بیروت، پایتخت لبنان، و از آنجا راهی سوریه می‌شوند.

-«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که این کشور در وهله نخست، به دنبال جلوگیری یا دفع درگیری آمریکا و روسیه در سوریه است.

-رسانه‌های سعودی ساعتی پیش از شنیده شدن صدای وقوع چند انفجار در منطقه جیزان در جنوب غربی این کشور خبر دادند.

- وزیر دفاع آمریکا گفت که این کشور هنوز تصمیمی برای حمله به سوریه در پاسخ به آنچه استفاده از سلاح شیمیایی در این کشور خوانده شده، اتخاذ نکرده است.

-مقام‌های روسیه پیشنهاد دادند که شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز -جمعه- درباره سوریه تشکیل جلسه دهد.

- کاخ سفید اعلام کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا با تیم امنیت ملی خود در مورد سوریه دیدار کرد و هیچ تصمیم نهایی در این مورد گرفته نشده است.

- منابع خبری اعلام کردند که اعضای کابینه بریتانیا بر سر لزوم اقدام علیه سوریه اتفاق‌نظر دارند.

- کاخ سفید با صدور بیانیه‌‌ای از ادامه رایزنی رئیس‌جمهوری آمریکا با رهبران انگلیس و فرانسه درباره اوضاع سوریه خبر داد.

- نیروهای الحشد الشعبی در عراق مرکز تجمع عناصر گروه تروریستی داعش در خاک سوریه را بمباران کردند.

-«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، احتمال جنگ بین روسیه و آمریکا در سوریه منتفی نیست.

- منابع دیپلماتیک اعلام کردند که واشنگتن بمباران هشت نقطه در سوریه در چارچوب حمله نظامی احتمالی به این کشور، را بررسی می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز