خبرگزاری کار ایران

دیدار دیپلمات ارشد چین با رهبر کره‌شمالی

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۱۸۵

بنا به گزارش‌ها، یک دیپلمات ارشد چینی، طی یک جشنواره هنری در کره‌شمالی، با رهبر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، رسانه‌های کره‌شمالی، «کیم جونگ‌اون»، رهبر این کشور امروز -یک‌شنبه- با «سانگ تائو»، دیپلمات ارشد چینی، دیدار کرد.

بنا بر این گزارش، سانگ تائو رهبری یک گروه هنری چینی را برای اجرا مقابل کیم جونگ‌اون برعهده داشت؛ امری که نشان از روابط نزدیک‌تر چین و کره شمالی، پس از دیدار غافلگیرانه کیم از پکن در ماه گذشته میلادی، دارد. 

به گزارش خبرگزاری رسمی کره‌شمالی، رهبر این کشور روز شنبه «به‌گرمی» از شانگ تائو استقبال کرد و گروه نمایندگان اعزامی به پیونگ‌یانگ مراتب احترام «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهوری چین را به رهبر کره شمالی رساند. بنا بر این گزارش، کیم جونگ‌اون نیز در ادامه مراتب احترام خود را به شی جین‌پینگ ابراز کرد.

بر اساس این گزارش، کیم جونگ‌اون با احساساتی عمیق گفت که «رفقای چینی به‌گرمی و با رفاقت و دوستی بی‌مانندی در سفر اخیر و فراموش‌ناشدنی‌اش به چین از او پذیرایی کردند.»

در اواخر ماه مارس، کیم جونگ‌اون به‌طور غافلگیرکننده‌ای به پکن سفر کرد و به دیدار شی جین‌پینگ رفت. این نخستین سفر خارجی او پس از به قدرت رسیدن در سال ۲۰۱۱ میلادی بود. 

گروه هنر چینی، به رهبری سانگ تائو، رئیس دپارتمان بین‌المللی حزب کمونیست، روز جمعه پکن را به مقصد کره‌شمالی ترک کرد تا در جشنواره هنر دوستی بهار در ماه آوریل شرکت کند. 

به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، این گروه هنری شنبه در تئاتر «مانسودای» روی صحنه رفت و «ری سول‌جو»، همسر رهبر کره شمالی، به تماشای باله «گیسل»، به اجرای گروه باله ملی چین، نشست.

رهبر کره شمالی هنگام دیدار با سانگ گفت که این خوشامدگویی «برای او نشان از تعهد و مهمان‌نوازی دوستی نزدیک داشت».

به گزارش این خبرگزاری، کیم وعده داد که «تمام شرایط را برای گروه هنر چینی در بالاترین سطح ارائه دهد و بالاترین اولویت را برای آنان قائل شود.»

بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، کیم و سانگ همچنین به بیان دیدگاه‌های خود درباره روابط دوجانبه میان دو  کشور پرداختند.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز