خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری چین به‌زودی به کره شمالی سفر خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۶۵۰

بنا بر اعلام برخی منابع آگاه رئیس‌جمهوری چین بناست در آینده نزدیک به پیونگ‌یانگ سفر کند. این نخستین سفر رئیس حزب کمونیست چین به کره شمالی، از زمان به قدرت رسیدنش در سال ۲۰۱۲ است.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، یک منبع آگاه امروز - چهارشنبه- اعلام کرد که «شی جین‌پینگ»، رئیس‌جمهوری چین در حال فراهم کردن مقدمات برای سفر به پیونگ‌یانگ است.

این نخستین‌باری است که رئیس‌جمهوری چین، از زمان به‌قدرت رسیدنش به‌عنوان رئیس حزب کمونیست این کشور در نوامبر سال ۲۰۱۲، به کره شمالی سفر می‌کند. 

این مقام رسمی که نمی‌خواست نامش فاش شود، به سی‌ان‌ان گفت که این دیدار «به‌زودی»، احتمالا پس از دیدار برنامه‌ریزی‌شده میان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «کیم جونگ‌اون»، رهبر کره‌شمالی اتفاق خواهد افتاد که انتظار می‌رود در اواخر ماه می یا اوایل ماه ژوئن صورت بگیرد.

روابط میان کره‌شمالی و هم‌پیمان دیرینش پس از سفر ناگهانی کیم به پکن در اواخر ماه مارس گرم‌تر شد. در این سفر کیم جونگ‌اون با شی جین‌پینگ دیدار کرد. رسانه‌های دولتی کره‌شمالی در زمان این دیدار عنوان کردند که رئیس‌جمهوری چین دعوت کیم جونگ‌اون را برای سفر به پیونگ‌یانگ پذیرفته است. 

این آخرین تغییر در افت‌وخیزهای سیاسی در هفته‌های آتی در شبه‌جزیره کره است. منابع روز سه‌شنبه به سی‌ان‌ان گفتند که «مایک پومپئو»، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، حدود اول آوریل به کره شمالی سفر کرد تا زمینه را برای دیدار کیم جونگ‌اون با ترامپ مهیا کند. 

طی چند روز آینده، کیم جونگ‌اون با «مون جائه-این» رئیس‌جمهوری کره جنوبی دیدار خواهد کرد که برای گفت‌وگو با کره شمالی و غیرنظامی کردن این شبه‌جزیره به فشارهای دیپلماتیک روی آورده است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز