خبرگزاری کار ایران

طرح تجاری پیشنهادی کورکر، خشم ترامپ را برانگیخت

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۶۹۵

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز چهارشنبه از مصوبه‌ای پرده برداشت که بر اساس آن قانون‌گذاران می‌بایست اقدام‌های تجاری رئیس‌جمهوری را که مربوط به امنیت ملی می‌شود، تایید کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، پس از آن‌که برنامه خود مبنی بر کاستن از تعرفه‌های گمرکی رئیس‌جمهوری آمریکا را پیش برد، مورد خشم کاخ سفید قرار گرفت.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده، روز گذشته -چهارشنبه- در تماس تلفنی «طولانی‌مدتی» با این سناتور جمهوری‌خواه از او خواست تا از وضع قانونی که بر اساس آن از قدرت او برای وضع تعرفه‌های سنگین گمرکی بر هم‌پیمانان آمریکا کاسته می‌شود، منصرف شود. انتظار می‌رود این قانون واکنش‌های بسیاری را از سوی جمهوری‌خواهان در کنگره به دنبال داشته باشد.

اما این نماینده ایالت تنسی به ترامپ گفت که بنا دارد برنامه خود را پیش ببرد، حتی با وجود این‌که به‌عنوان رئیس کمیته روابط خارجی سنا از این قضیه آگاه است که برخی از همکارانش از مخالفت با رئیس‌جمهوری «هراس دارند»، هرچند که با سیاست تعرفه‌های او مخالف هستند.

کورکر که پس از اتمام دوره نمایندگی خود بازنشسته می‌شود، با اشاره به ترامپ به شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت: «او از تلاش‌های من در این زمینه خرسند نیست.»

کورکر گفت‌وگوی تلفنی خود با ترامپ را «طولانی‌مدت» خواند و در پاسخ به این‌که آیا گفت‌وگو پرتنش بود یا نه پاسخ داد که «مکالمه‌ای صمیمانه داشتیم.»

کورکر روز چهارشنبه از مصوبه‌ای پرده برداشت که بر اساس آن قانون‌گذاران می‌بایست اقدام‌های تجاری رئیس‌جمهوری را که مربوط به امنیت ملی می‌شود تایید کنند. اما این قانون می‌تواند در سنای آمریکا که طرفداران کاخ سفید در آن اکثریت را در دست دارند با مشکلات بیشتری روبه‌رو شود.

کورکر با رد درخواست ترامپ به او گفت: «من سناتور ایالات متحده هستم و وظایفی دارم و می‌خواهم آن‌ها را به انجام برسانم.»

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز