خبرگزاری کار ایران

درخواست کمک نظامی امارات از آمریکا برای اشغال «الحدیده»

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۲۲۳

دولت آمریکا درخواست امارات متحده عربی برای کمک نظامی مستقیم جهت بازپس‌گیری کنترل بندر الحدیده در یمن از تصرف «انصارالله» را بررسی می‌کند.

به گزارش ایلنا، رسانه‌های آمریکایی فاش کردند که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا درخواست امارات برای ورود نظامی مستقیم آمریکا برای بازپس‌گیری کنترل بندر استراتژیک الحدیده در یمن را بررسی می‌کند.

روزنامه «وال‌استریت ژورنال» به نقل از منابعی تصریح کرد که عربستان سعودی نیز به امارات درخصوص همین درخواست از ایالات متحده ملحق شده است.

ابوظبی و ریاض در توجیه چنین درخواستی از آمریکا، مدعی شده‌اند که جان ده‌ها میلیون یمنی در گروه نحوه امدادرسانی درباره این بندر است.

این دو کشور در عین حال تأکید می‌کنند که بدون حمایت نظامی مستقیم آمریکا نمی‌توانند الحدیده را از کنترل انصارالله آزاد کنند.

به نوشته وال‌استریت ژورنال، از «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا درخواست ویژه شده است که هواپیماهای بدون سرنشین این کشور از عملیات نظامی ائتلاف عربی تحت رهبری سعودی در الحدیده پشتیبانی نظامی کند.

منابع مذکور خاطرنشان کردند که دولت آمریکا تاکنون تصمیم نهایی خود را در این‌باره اتخاذ نکرده است؛ چرا که واشنگتن نگرانی‌هایی درباره نحوه یک‌سره کردن این عملیات دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز