خبرگزاری کار ایران

طی گفت‌وگوی تلفنی با «محمد ششم»؛

ملک سلمان: عربستان از مراکش در برابر هرگونه تهدیدی حمایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۸۷۳

پادشاه عربستان سعودی طی تماس تلفنی با همتای مراکشی خود، تأکید کرد که ریاض از رباط در برابر هرگونه تهدیدی حمایت می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی طی تماس تلفنی با محمد ششم، همتای مراکشی خود، بر حمایت ریاض از رباط در برابر هرگونه تهدیدی خارجی تأکید کرد.

ملک سلمان با تایید ادعاهای مراکش علیه ایران، اظهار داشت که ریاض از رباط در مواجهه با نفوذ ایران و مداخله‌های آن در امور کشورهای عربی، حمایت می‌کند.

پادشاه سعودی و مراکش مدعی شدند ایران ضمن انجام اقدامات خصمانه، در امور کشورهای دیگر به منظور بر هم زدن ثبات و امنیت کشورهای عربی مداخله می‌کند.

طرفین همچنین بر ضرورت یکپارچه کردن مواضع و هماهنگی تلاش‌ها برای مقابله با ایران تأکید کردند.

طبق این گزارش، مراکش سه‌شنبه با این ادعا که ایران از جبهه «پولیساریو» حمایت می‌کند، مناسبات با تهران را قطع کرد. دولت ایران اتهام‌های مراکش را تحت عنوان «ادعاهای بی‌اساس» رد کرده است.

جبهه پولیساریو خواهان استقلال صحرای غربی است، منطقه‌ای که سابقا مستعمره اسپانیا بود و مراکش آن را در سال ۱۹۷۵ به خاک خود الحاق کرد.

همزمان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس نیز حمایت خود از قطع رابطه مراکش با ایران را اعلام کردند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز