خبرگزاری کار ایران

در پی حمله طالبان؛

شهرستان «خواجه عمری» افغانستان سقوط کرد

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۵۴۷

در حمله شبه‌نظامیان طالبان به ولایتی در مرکز افغانستان ۱۵ نفر از جمله سه مقام محلی عالی‌رتبه، کشته شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، شبه‌نظامیان طالبان در ساعات آغازین امروز -پنج‌شنبه- به یک ولایت در مرکز افغانستان حمله کردند. در پی این حمله میان نیروهای پلیس و این شبه‌نظامیان تبادل آتش صورت گرفت و ۱۵ نفر از جمله سه مقام محلی عالی‌رتبه، کشته شدند.

در پی حمله طالبان این ولایت سقوط کرد.

حمله سنگین طالبان به منطقه خواجه عمری آخرین حمله این شبه‌نظامیان به ولایت غزنی بود که در حال حاضر بیشتر قسمت‌های آن تحت کنترل طالبان قرار دارد. طالبان با کار گذاشتن مین از اعزام نیروهای کمکی دولتی جلوگیری کرد و بلافاصله مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. 

«ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی طالبان در تماسی تلفنی با آسوشیتدپرس گفت که پس از حمله به منطقه خواجه عمری -که چندان هم از مرکز این ولایت که آن هم غزنی نام دارد، دور نیست- تمام پست‌های امنیتی در این منطقه تحت کنترل طالبان قرار دارند. با این وجود، مرکز این منطقه همچنان در کنترل نیروهای دولتی است.

ولایت غزنی در جنوب ولایت کابل قرار دارد و مسیری مهم و کلیدی به پایتخت این کشور محسوب می‌شود. سفر از طریق مسیرهای میان پایتخت و ولایت جنوبی قندهار، از مراکز قدیمی طالبان، خطرناک تلقی می‌شود، چراکه بخش‌های بسیاری از این منطقه تحت کنترل این شبه‌نظامیان قرار دارد. 

ذبیح‌الله مجاهد اعلام کرد که تلفات نیروهای دولتی از شبه‌نظامیان طالبان بیشتر است. طالبان البته همواره چنین ادعاهایی را مطرح می‌کند و با اعلام پایین‌تر بودن شمار کشته‌ها در جبهه شبه‌نظامیان درباره دستاوردهایشان در میدان نبرد اغراق می‌کند.

«محمد عارف رحمانی»، از اعضای مجلس افغانستان، گفت که والی این منطقه، رئیس سرویس اطلاعاتی و یک نماینده رسمی پلیس در میان کشته‌شده‌های حمله روز پنج‌شنبه قرار دارند.

وی گفت که این حمله حدود ساعت دو بامداد آغاز شد و شبه‌نظامیان طالبان به منطقه خواجه عمری  که تحت تدابیر شدید امنیتی قرار داشت، حمله کردند.

«رمضان علی محسنی»، نماینده رئیس‌ پلیس ولایت غزنی، گفت که هفت مامور پلیس و پنج عضو آژانس اطلاعاتی این کشور موسوم به «اداره اطلاعاتی افغانستان» نیز در این حمله کشته شدند. وی افزود که ۴۵ نفر از شبه‌نظامیان طالبان نیز در پی این حمله کشته شدند و هشت عضو نیروهای امنیتی افغان نیز زخمی شدند. 

به‌خاطر عدم دسترسی به موقعیت، امکان تایید مستقل این آمار و ارقام وجود ندارد.     

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز