خبرگزاری کار ایران

نشست ترامپ با فرماندهان نظامی آمریکا برای بررسی اوضاع «دوما»

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۱۶۷

کاخ سفید اعلام کرد، رئیس‌جمهوری آمریکا، دوشنبه با فرماندهان نظامی این کشور برای بررسی اوضاع «دوما» در سوریه، نشست تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از نیویورک‌تایمز، مقام‌های ارشد در کاخ سفید اعلام کردند که به دنبال انتشار گزارش‌هایی درباره حملات شیمیایی احتمالی در دوما در غوطه شرقی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، امروز -دوشنبه- با فرماندهان نظامی برای بررسی اوضاع این شهر نشست برگزار خواهد کرد.

روز گذشته، «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا گفته بود که ترامپ با تیم امنیت ملی ایالات متحده درباره گزینه‌های احتمالی برای تعامل با حملات شیمیایی ادعایی به شهر دوما، رایزنی می‌کند.

پس از آن‌که عرصه بر شورشیان مسلح در دوما، واقع در غوطه شرقی دمشق تنگ شد، گروه تروریستی «جیش الاسلام» مدعی شد که ارتش سوریه دست به حملات شیمیایی به این شهر زده است.

دونالد ترامپ نیز در پیام‌های توییتری، روسیه و ایران را مسئول حملات شیمیایی ادعایی در دوما دانست و گفت سوریه «بهای سنگینی» خواهد پرداخت.

ساعاتی پس از این اتهام‌زنی‌ها، رسانه‌های دولتی سوریه از حملات موشکی به سمت فرودگاه «تیفور» در حومه حمص خبر دادند که در پی آن، شماری کشته و زخمی شدند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داده است که این حملات را آمریکایی‌ها صورت داده‌اند، در حالی‌که پنتاگون نقش داشتن در آن را رد کرده است.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز