خبرگزاری کار ایران

هشدار روسیه به هیات مذاکره‌کننده «جیش الاسلام» درباره دوما

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۰۴۴

یک منبع آگاه با اعلام این‌که نشست امروز هیات «جیش الاسلام» با هیات روسی سازنده بود، خبر داد که هیات روسی به این گروه تروریستی هشدار داده است در صورت شکست مذاکرات درباره دوما، گزینه نظامی مدنظر قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، کمیته غیرنظامی در دوما واقع در غوطه شرقی دمشق، به نمایندگی از گروه تروریستی «جیش الاسلام» با اعلام ازسرگیری مذاکرات با طرف سوری جهت توافق نهایی در این شهر، خاطرنشان کرد که امکان دستیابی به توافقی درباره دوما وجود دارد.

طبق گفته یک منبع رسمی در سوریه، عناصر مسلح «جیش الاسلام» خواستار مذاکره با دولت سوریه شدند.

در همین راستا، یک منبع میدانی به تلویزیون «المیادین» اعلام کرد، هیات نمایندگی «جیش الاسلام» نشست خود با افسران روسی مستقر در مرکز آشتی «حمیمیم» در نزدیکی گذرگاه «الوافدین» را به پایان رسانده و برای آماده کردن فهرست اسامی ربوده‌شدگان و اسرا در زندان‌هایش، به دوما بازگشته است.

به گفته این منبع، هیات روسی به هیات «جیش‌ الاسلام» هشدار داده است که دیگر درخصوص پرونده آزادی ربوده‌شدگان و اسرا دیگر قصور در کار نخواهد بود. 

این منبع افزود، نشست هیات‌های روسی و «جیش الاسلام» که به درخواست فرماندهان این گروه تررویستی و در پی پیشروی ارتش سوریه به حومه دوما انجام شد، سازنده بود.

وی ادامه داد، «این آخرین فرصت برای عناصر مسلح جهت ازسرگیری مذاکرات برای توافق است و گزینه نظامی همچنان به قوت خود باقی‌ست.»

هیات «جیش‌ الاسلام»، طبق اعلام منابع ویژه، در نشست مذکور متعهد شده است که حملات موشکی خود از دوما به دمشق را متوقف می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز