خبرگزاری کار ایران

پیشروی گسترده ارتش سوریه در «دوما»

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۳۴۴

منابع سوری اعلام کردند که ارتش سوریه در دوما از محور «مسرابا» پیشروی گسترده‌ای کرده است. این شهر تنها منطقه تحت اشغال شورشیان در غوطه شرقی دمشق است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروهای ارتش سوریه و متحدان آن طی هفته‌های گذشته توانسته‌اند کنترل کامل غوطه شرقی در ریف دمشق را از اشغال تروریست‌ها آزاد کنند. تنها شهری که در این منطقه همچنان خارج از سیطره ارتش قرار دارد، دوما است که از چند روز پیش شاهد حملات نظامی است.

در همین راستا، منابع آگاه در دمشق اعلام کردند که ارتش سوریه بخش اعظمی از مزارع دوما از محور مسرابا را تحت کنترل خود درآورده است.

طبق اعلام منابع رسمی در سوریه، تاکنون حدود چهار هزار نفر از عناصر مسلح و خانواده‌هایشان دوما به را مقصد حومه حلب در شمال این کشور ترک کرده‌اند. ولی این عملیات از روز پنجشنبه به دلیل «اختلافات داخلی» میان عناصر گروه شورشی «جیش الاسلام» متوقف شده است.

گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» که مقر آن در لندن است، تصریح کرد که از مجموعه ۱۰ هزار جنگجوی «جیش الاسلام» بیش از چهار هزار نفر از آنها مخالف عقب‌نشینی از دوما هستند.

با این حال، «محمد علوش» فرمانده این گروه تروریستی در گفت‌وگو با تلویزیون «الحدث»، اظهار داشت که اعضای «جیش الاسلام» خواهان بسته شدن باب مذاکرات با روسیه برای دستیابی به راه‌حلی مسالمت‌آمیز درباره درگیری‌ها در شهر دوما، نیستند.

علوش گفت: «ما از خودمان دفاع می‌کنیم و همچنان خواهان نشستن پای میز مذاکره برای حل و فصل اوضاع در دوما هستیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز