خبرگزاری کار ایران

سعد الحریری هفته جاری به عربستان می‌رود

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۳۱۵

رسانه‌های لبنانی از سفر نخست‌وزیر این کشور به عربستان سعودی طی هفته جاری خبر دادند.

به گزارش ایلنا، روز گذشته هیات عربستان سعودی به ریاست «نزار العلولا» مشاور دفتر پادشاهی این کشور، وارد لبنان شد. پس از دیدار این هیات با «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان، رسانه‌های لبنان از سفر قریب‌الوقوع وی به ریاض خبر دادند.

روزنامه «الاخبار»، امروز -سه‌شنبه- به نقل از منابع رسمی اعلام کرد، الحریری به دعوت رسمی عربستان سعودی طی هفته جاری به ریاض سفر خواهد کرد. به نوشته این روزنامه، این سفر آغاز مرحله جدید روابط نخست‌وزیر لبنان با رهبران سعودی خواهد بود.

شبکه تلویزیونی «ال‌بی‌سی» هم گزارش داد، الحریری فردا عازم عربستان می‌شود.

دفتر سعد الحریری نیز شب گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرده که نخست‌وزیر لبنان در پی دعوت رسمی عربستان سعودی، به این کشور سفر خواهد کرد.

طبق این گزارش، سعد الحریری گفته است که در اولین فرصت ممکن به ریاض خواهد رفت. او گفت هدف اصلی عربستان سعودی این است که لبنان «ارباب خودش و کاملا مستقل» بشود.

سعد الحریری روز چهارم نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی در جریان سفرش به عربستان سعودی ضمن مطرح کردن اتهام‌های بی‌اساس علیه ایران و گروه حزب‌الله لبنان ناگهان استعفا داده بود. برخی رسانه‌ها و مقام‌های لبنانی در واکنش گفتند که سعد الحریری تحت فشار مقام‌های سعودی وادار به استعفا شد و مدتی در بازداشت خانگی بسر می‌برد.

سعد الحریری در نهایت پس از میانجی‌گری فرانسه عربستان سعودی را ترک کرد و به فرانسه رفت و سپس به کشورش بازگشت و استعفای خود را پس گرفت.

نخست‌وزیر لبنان اخیرا با تایید ماموریت ملی حزب‌الله لبنان، خواهان آن شد که کشورش از مناقشه منطقه‌ای ایران و عربستان سعودی دور بماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز