خبرگزاری کار ایران

زنان سعودی برای اولین بار به ورزشگاه رفتند

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۲۵۶

زنان سعودی برای نخستین بار برای دیدن بازی‌های فوتبال در این کشور به ورزشگاه رفتند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، زنان سعودی امروز-جمعه- برای نخستین بار در تاریخ این کشور برای تماشای بازی فوتبال به ورزشگاهی در ریاض رفتند.

پیشتر عربستان سعودی اعلام کرده بود که از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی زنان در این کشور اجازه حضور در ورزشگاه‌ها و تماشای بازی‌های فوتبال را خواهند داشت. این اقدام بخشی از سیاست‌های جدید عربستان در باز کردن فضای اجتماعی این کشور به ویژه در عرصه زنان است.

در تاریخ ۳۰ اکتبر گذشته، عربستان سعودی منع ورود زنان به ورزشگاه‌ها را لغو کرد.

وزارت اطلاعات عربستان سعودی دوشنبه گذشته اعلام کرد که مقام‌های این کشور سه بازی فوتبال در رده لیگ حرفه‌ای در سه ورزشگاه این کشور را تدارک دیده‌اند که زنان می‌توانند برای تماشای آن به ورزشگاه بروند.

بر این اساس، اولین بازی فوتبالی که زنان برای مشاهده آن به ورزشگاه رفتند رقابت میان تیم‌الاهلی و الباطن بود که در شهر جده برگزار شد. پس از آن نیز بازی فوتبال میان تیم‌های الهلال و الاتحاد در روز شنبه آینده و بازی سوم میان تیم‌های الاتفاق و الفیصلی برگزار خواهد شد.

بر این اساس جایگاه نشستن زنان و مردان در ورزشگاه ها جدای از یکدیگر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز