خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

مخالفت معارضان سوری با شرکت در نشست سوچی/ ردصلاحیت نامزد مخالف پوتین/ واکنش‌ها به تصمیم گواتمالا برای انتقال سفارت خانه‌اش به قدس

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۹۱۴

اعلام مخالفت معارضان سوری با شرکت در نشست سوچی، مخالفت کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه با درخواست نامزدی منتقد دولت این کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری و مخالفت‌ها با تصمیم گواتمالا برای انتقال سفارت‌خانه‌اش به قدس از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته بود.

به گزارش ایلنا، کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه به اتفاق آرا با درخواست نامزدی «الکسی ناوالنی» رهبر اپوزیسیون این کشور مخالفت کرد.

-وزارت امور خارجه فلسطین تصمیم گواتمالا برای انتقال سفارت این کشور به شهر قدس را «شرم‌آور» خواند.

- وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که در عملیات نیروهای ویژه در استان «لغمان» سه فرمانده ارشد گروه طالبان کشته شدند.

-«ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که کشورش در صورتی که لازم باشد، به مبارزه با تروریسم حتی در سوریه ادامه می‌دهد.

-تل آویو بر انجام مذاکراتی با بیش از ۱۰ کشور درخصوص مسأله به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت این کشورها به این شهر مقدس تاکید کرد.

-وزیر خارجه اردن تصمیم گواتمالا برای انتقال سفارت خود از تل‌آویو به قدس اشغالی را اقدامی پوچ و تحریک‌آمیز توصیف کرد.

-معارضان سوری مخالفت خود را با شرکت در کنفرانس گفت‌وگوی ملی سوریه در سوچی اعلام و ادعا کردند، روسیه در تلاش برای اجرای معاملاتی است که خلاف توافقات جامعه جهانی شناخته می‌شود.

-رسانه‌ها گزارش دادند که دولت آمریکا هتلی را در قدس خریداری کرده است که این اقدام مقدمه‌ای برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز