خبرگزاری کار ایران

محمود عباس:

اسرائیل فلسطین را به رسمیت بشناسد/ تشکیل دولت مستقل را پیگیری می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۵۱۱

رئیس دولت فلسطین با اشاره به اینکه فلسطین توسط ۱۳۸ کشور جهان به رسمیت شناخته شده است، خواستار به رسمیت شناختن آن توسط اسرائیل شد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، «محمود عباس» رئیس دولت فلسطین طی سخنانی در رام‌الله به مناسبت بیست و نهمین سالروز صدور اعلامیه استقلال فلسطین در سال ۱۹۸۸ با اشاره به اینکه فلسطین توسط ۱۳۸ کشور جهان به رسمیت شناخته شده و در ده‌ها سازمان و تشکل بین‌المللی عضویت دارد، گفت: "کسی نمی‌تواند دولت فلسطین را نادیده بگیرد".

عباس، تشکیل دولت فلسطین مستقل در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی را ضروری دانست و از اسرائیل خواست تا فلسطین را در چارچوب راه‌حل دو دولتی به رسمیت بشناسد.

وی ضمن تاکید بر پایبندی مردم فلسطین به مبارزه برای دستیابی به حقوق مشروع خود، اضافه کرد که فلسطینی‌ها از حقوق شهروندی خود بر اساس مقررات بین‌المللی به ویژه حق بازگشت به وطن‌، حق تعیین سرنوشت و تشکیل دولت مستقل منصرف نخواهند شد.

لازم به ذکر است، یاسر عرفات طی سخنانی در شورای ملی فلسطین در ۱۵ نوامبر ۱۹۸۸ در الجزایر، بیانیه استقلال فلسطین شامل تاسیس یک دولت با پایتخت قدس شرقی را اعلام کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز