خبرگزاری کار ایران

شروط عباس برای همکاری امنیتی با اسرائیل

asdasd
کد خبر : ۵۲۱۱۳۸

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای ادامه همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی شروط سه‌گانه‌ای مطرح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه الیوم، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شروطی برای ادامه همکاری‌های امنیتی میان فلسطین و رژیم صهیونیستی مطرح کرد. 
 «محمود الهباش» مشاور محمود عباس تاکید کرد که رژیم صهیونیستی تلاش زیادی برای از سرگیری همکاری امنیتی با تشکیلات خودگردان از خود نشان داده است و محمود عباس نیز برای ادامه این همکاری‌ها شرایطی را مطرح کرده است. 
وی تاکید کرد در صورت پایبندی اسرائیل به تعهدات خود در قبال تشکیلات خودگردان ما نیز مشکلی برای ادامه همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی نداریم. 
الهباش ادامه داد: عباس برای ادامه همکاری امنیتی با اسرائیل سه شرط مطرح کرده است که به شرح ذیل است؛ 
۱. تمامی مناطقی که طبق توافقنامه «اسلو» از آن‌ها به عنوان منطقه «الف» یاد شده است، باید تحت حاکمیت کامل تشکیلات خودگردان فلسطین بوده و مراکز این تشکیلات نیز باید از حمایت‌های قانونی و بین المللی برخوردار شوند. همچنین رژیم صهیونیستی باید از دخالت در امور این منطقه دست بردارد. 
۲. رژیم صهیونیستی باید تضمینی جهت آزادی بی‌قید و شرط زندانیان فلسطینی ارائه دهد. 
۳. رژیم صهیونیستی باید حق تشکیلات بر اداره گذرگاه‌ها و معابر را به رسمیت بشناسد. 
در پی برخوردهای اخیر نظامیان اسرائیلی با نمازگزاران فلسطینی در اطراف مسجدالاقصی، تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که همکاری امنیتی با اسرائیل را قطع می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز