خبرگزاری کار ایران

رئیس دفتر الجزیره در گفت‌وگو با ایلنا:

سیاست ما در قبال عربستان همان سیاست سازمان ملل است/ اصرار برای تعطیلی الجزیره، راه به جایی نمی‌برد

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۹۱۸

رئیس دفتر تلویزیون الجزیره قطر در تهران بر این باور است سیاست تلویزیون الجزیره در قبال عربستان همان سیاست سازمان ملل درباره این کشور است.

به گزارش ایلنا، «عبدالقادر فایض» رئیس دفتر تلویزیون الجزیره قطر در تهران که در محل برگزاری بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها حضور پیدا کرده بود، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا درباره اینکه شبکه تلویزیونی الجزیره یکی از بهانه‌های اصلی قطع روابط چهار کشور عربی با دوحه است و این رسانه چه سیاستی را در این زمینه اتخاذ کرده است، گفت: شبکه تلویزیونی الجزیره همان اسناد و مدارک و مطالبی را منتشر می‌کند که سازمان ملل متحد درباره عربستان گفته و منتشر کرده است.

وی همچنین افزود: چهار کشور عربی به رهبری عربستان خواستار بسته شدن شبکه تلویزیونی الجزیره هستند اما این تنها یک بهانه‌گیری از سوی این کشورهاست و این اظهارات اعتباری ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه ما نمی‌توانیم بگوییم چون از عربستان بدمان می‌آید علیه این کشور خبرسازی می‌کنیم بلکه با استناد به اسناد و مدارکی که از سوی سازمان ملل منتشر می‌شود به پوشش اقدام‌ها و رفتارهای این کشور پرداخته‌ایم، گفت که چه کسی است که نداند عربستان چه اقدام‌هایی را صورت داده است.

وی در ادامه گفت: اگر خبرنگار حرفه‌ای باشد، صاحبان رسانه به دنبال او می‌آیند چرا که این خبرنگار همیشه اخبار را بر اساس حقیقت و به دور از سوگیری‌های رسانه‌ای و ایدئولوژیکی بیان می‌کند. بر خلاف خبرنگاران غیرحرفه‌ای که ریموتی در دست صاحبان رسانه هستند و تنها یک کالا هستند.

وی در ادامه گفت: یکی از خواسته‌های کشورهای عربی از قطر بسته شدن تلویزیون الجزیره است. تا کنون در قطر در میان رسانه‌ها و در میان نهادهای بین المللی کسی با این موضوع موافقت نکرده است و امیر قطر اخیرا اعلام کرد که بسته شدن تلویزیون الجزیره خط قرمز ماست.

 وی با اشاره به این‌که قطر اهل گفت‌وگوست و تاکنون بارها این موضوع را تکرار کرده است، تاکید کرد: ما دوست داریم همین فردا صبح با کشورهای عربی محاصره کننده به توافق برسیم.   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز