خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان حج و زیارت به ایلنا خبر داد؛

رایزنی با عربستان برای اعزام خانم‌های مجرد زیر ۴۵ سال به حج/تا زمانی که شرایط مهیا نشود، به حج عمره ۹۷ ورود نمی‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۴۷۰

رییس سازمان حج و زیارت از رایزنی با عربستان برای اعزام خانم‌های مجرد زیر ۴۵ سال به حج خبر داد.

حمید محمدی (رییس سازمان حج و زیارت) با حضور در غرفه خبرگزاری ایلنا در بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره به اینکه در حال حاضر حج عمره سال ۹۷ اولویت این سازمان نیست، گفت: در حال حاضر اعزام به عتبات و حج تمتع سال ۹۷، در اولویت اول برای سازمان حج و زیارت قرار دارند.

وی افزود: از طرفی با توجه به اینکه رابطه‌ای بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عربستان وجود ندارد، برگزاری عمره نیاز به بسترسازی و زیرساختهای مناسب و همچنین شرایط و سازوکار ویژه دارد و از سوی دیگر این شرایط باید در عربستان فراهم شود و تا زمانی که مهیا نشود و یا ما از فراهم شدنِ آن اطمینان حاصل نکنیم، به موضوع حج عمره ۹۷ ورود نخواهیم کرد.

محمدی در خصوص آخرین وضعیت شهدای مجهول‌الهویه ایرانیِ حادثه منا در حج سال ۹۴ که در خاک عربستان دفن شده‌اند، اظهار داشت: بر اساس تمهیداتی که از قبل داشتیم، تعداد ۷ نفر از خانواده‌های این شهدا که وضعیت شهیدشان کاملاً مشخص نیست، به حج امسال مشرف شدند و با هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت حج و پزشکی قانونی عربستان از آنها آزمایش دی ان ای (DNA) گرفته شد.

رییس سازمان حج و زیارت ادامه داد: قاعدتاً منتظر اعلام نتایج این آزماشات بوده و هستیم. با این وجود اعلام نتایج نسبتاً خیلی طولانی شده است و با وجود پیگیریهای زیاد و مکرری که در همان موسم حج انجام داده ایم، به بعد از حج موکول شد.

وی ادامه داد: مجمع نماینده ما که تا پایان ماه محرم نیز در کشور عربستان استقرار داشت، همچنان پیگیر بود و جلسات متعددی را با مقامات وزارت حج عربستان  داشت که آنها با بیان اینکه نمونه‌های "دی اِن اِی" به ریاض ارسال شده، تاکید کرده‌اند به محض آماده شدن نتایج، پاسخ‌ها را ارسال خواهند کرد.

رییس سازمان حج و زیارت در ادامه در پاسخ به این سوال که با توجه به ممنوعیت عربستان برای اعزام دختران و زنان زیر ۴۵ سال به صورت تک نفره به حج، آیا راهکاری برای اعزام دختران و زنان مجرد، در نظر دارید یا خیر؟ گفت: ممنوعیت ورود دختران مجرد از طرف عربستان الزام شده که بر این مبنا خانم‌های زیر ۴۵ سالِ مجرد، مجاز به سفر به این کشور نیستند، مگر به همراه یکی از محارم مثل پدر، برادر، دایی و .. که این ممنوعیت براساس قوانین این کشور بر مبای باورهای دینی‌شان است.

محمدی افزود: این محدودیت همیشه برای ما دردسر ساز بوده است، چرا که خیلی از خانم‌های ایرانیِ واجدِ چنین شرایطی علاقه دارند به حج  مشرف شوند. با این وجود ما همچنان پیگیر هستیم و به نظر می‌رسد این شکل جدی نبوده و قابل حل باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز