خبرگزاری کار ایران

در آستانه دیدار ترامپ و لاوروف؛

پوتین با اعضای شورای امنیت ملی روسیه دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۴۸۸۱۲۰

رئیس‌جمهوری روسیه در آستانه دیدار وزیر خارجه این کشور با مقام‌های واشنگتن، با اعضای دائم شورای امنیت روسیه دیدار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز –چهارشنبه- اعلام کرد «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در دیدار با مقام‌های امنیتی این کشور در خصوص روابط بین روسیه و آمریکا گفت‌وگو کرده است.

این دیدار و گفت‌وگو در حالی صورت می‌گیرد که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه قرار است در واشنگتن با «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا دیدار و گفت‌وگو کند.

در ملاقات پوتین با مسئولان امنیتی روسیه علاوه بر روابط بین مسکو-واشنگتن امور دیگری همچون حل و فصل بحران سوریه وکاستن تنش‌های موجود در منطقه نیز مورد بحث قرار گرفت.

سرگئی لاوروف که برای یک سفر سه روزه به آمریکا رفته است، با «رکس تیلرسون» وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا و همچنین «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

همچنین وی در ادامه سفر خود به آلاسکا نیز رفته و با مقامات محلی دیدار خواهد کرد.

یکی از مسائل مهمی که سرگئی لاوروف در سفر خود با مقام‌های آمریکایی مطرح خواهد کرد، موضوع ایجاد منطقه کاهش تنش خواهد بود.

هیات‌های روسیه، ایران و ترکیه در مذاکرات اخیر آستانه بر سر ایجاد منطقه کاهش تنش در سوریه به توافق رسیدند که بر اساس آن استان ادلب، برخی از مناطق استان حلب، لاذقیه، حما، شمال حمص، غوطه شرقی، درعا، قنیطره و مناطق جنوبی سوریه به عنوان مناطق کاهش تنش معرفی شده‌‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز