خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۸۶۵۲۳

تکذیب آغاز درگیری میان معارضان و ارتش سوریه، تاکید معاون وزیرخارجه آلمان بر حمایت از برجام، تجمع در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در لندن، گزارش هیات اعزامی اتحادیه اروپا به نوار غزه، نجات ده‌ها پناهجو توسط گارد ساحلی لیبی، آزادی ۸۰ نفر از دختران چیبوک نیجریه از اسارات بوکوحرام، عملیات نیروهای امنیتی مصر علیه تروریست‌ها در شمال قاهره، کشته شدن ۱۰ مزدور سعودی توسط نیروهای یمنی، گفت‌وگوی روسای ستاد کل نیروهای مسلح روسیه و آمریکا و انتقاد رهبر کاتولیک‌های جهان از اقدام آمریکا در هدف قرار دادن افغانستان با بزرگترین بمب غیر اتمی خود از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می رود.

به گزارش ایلنا،  روسیه ادعای برخی رسانه‌های غربی مبنی بر بروز درگیری بین ارتش سوریه و معارضان در استان «حما» در نخستین روز اجرای چهار منطقه بدون درگیری یا محدوده کاهش تنش را تکذیب کرد.

- «مارکوس ادرر» معاون وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد کشورش ضمن حمایت از توافق ایران و۱+۵‌‌، همواره بر لزوم رعایت مفاد آن توسط همه طرف‌ها تأکید دارد.

- صدها نفر از معترضان مسلمان، یهودی و فعالان گروه‌های مدنی، با تجمع در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در مرکز لندن، ضمن همبستگی با اعتصاب غذای اسرای فلسطینی، خواستار آزادی سرزمین‌های اشغالی فلسطین شدند.

- هیات اعزامی اتحادیه اروپا به نوار غزه اعلام کرد بازداشت اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی با بند ۷۶ توافقنامه ژنو که براساس آن بازداشت اسیران فلسطینی خارج از مرزهای ۱۹۶۷ ممنوع است، مغایرت دارد.

- گارد ساحلی لیبی اعلام کرد که موفق به نجات  ۱۶۸  پناهجو در ساحل شهر طرابلس در غرب لیبی شده است، اما این سازمان به دلیل کمبود امکانات قادر به نجات دیگر پناهجویان نبوده است.

- منابع محلی نیجریه گزارش کردند، ۸۰ نفر از دختران دانش‌آموز شهر «چیبوک» این کشور که در سال ۲۰۱۴ میلادی توسط گروهک بوکوحرام به اسارت گرفته شده بودند، آزاد شدند.

- وزارت کشور مصر اعلام کرد که در جریان یک عملیات نیروهای امنیتی این کشور در شمال قاهره پایتخت این کشور، دو تروریست کشته شدند.

- نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در عملیاتی ۱۰ مزدور سعودی را در منطقه «عصیفره» واقع در استان تعز کشتند.

- روسای ستاد کل نیروهای مسلح روسیه و آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی برای ازسرگیری اجرای تفاهم نامه جلوگیری از حوادث هوایی در سوریه توافق کردند.

- پاپ «فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان در آستانه سفر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به واتیکان، با انتقاد از حمله آمریکا به افغانستان با «مادر بمب‌ها» اعلام کرد:«من از این بمب خجالت کشیدم».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز