خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۷۱۸

انتقاد پاپ از وضعیت و محل اسکان پناهجویان در اروپا، بازدید وزیر دفاع آمریکا از پایگاه دائمی آین کشور در آفریقا، دستگیری سومین شهروند آمریکایی در کره‌شمالی، حکم اعدام آل سعود برای یک فعال سیاسی شیعه، لغو تابعیت و زندان برای هفت معترض بحرینی، رزمایش نظامی آمریکا و مصر در دریای سرخ، دستگیری دو تروریست در فرانسه همزمان با برگزاری انتخابات این کشور، راه‌یابی دو نامزد ریاست‌جمهوری فرانسه به دور دوم انتخابات، هک شدن سایت وزارت دفاع دانمارک، تاکید چین بر خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره و تاکید وزرای خارجه مصر و عربستان بر گسترش روابط از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می رود.

به گزارش ایلنا، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، اردوگاه‌های پناهجویان را در کشورهای اروپایی به اردوگاه‌های کار اجباری در آلمان نازی تشبیه کرد.

- «جیمز ماتیس»، وزیر دفاع آمریکا که  روز یکشنبه به جیبوتی در شاخ آفریقا سفر کرده  از تنها پایگاه نظامی دائمی آمریکا در این قاره بازدید کرد.

- در بحبوحۀ افزایش تنش‌‎ها میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ، کرۀ شمالی یکی دیگر از شهروندان Hمریکایی را بازداشت کرد تا شمار اتباع آمریکایی بازداشت شده در کره‌شمالی به سه نفر افزایش یابد.

- دادگاه ویژۀ کیفری عربستان با صدور حکمی تعزیری یک فعال سیاسی-مذهبی شیعه را به اتهام آنچه آن را «حملۀ مسلحانه به مرکز پلیس العوامیه و حمله به مناطق بازرسی در این شهر» خواند، به اعدام محکوم کرد.

- در چارچوب اقدام‌های سرکوبگرانۀ آل خلیفه علیه مخالفان سیاسی، دادگاهی در بحرین تابعیت هفت فعال منتقد حکومت آل‌خلیفه را لغو و آنها را به سه تا ۱۵ سال زندان محکوم کرد.

- وزارت دفاع مصر روز یکشنبه در بیانیه‌ای از آغاز رزمایش نظامی مشترک میان نیروی دریایی این کشور با آمریکا، خبر داد.

- وزارت کشور فرانسه اعلام کرد دو تروریست شناخته شده توسط نیروهای امنیتی همزمان با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور بازداشت شدند.

- به دنبال اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، «امانوئل ماکرون» نامزد مستقل و «مارین لوپن» نامزد جبهه ملی این انتخابات، توانستند به دور دوم رقابت ها راه یابند.

- خبرگزاری رویترز نوشت: روسیه وزارت دفاع دانمارک را هک کرده و به مدت دو سال به ایمیل‌های کارکنان آن دسترسی داشته است.

- «وانگ یی» وزیر خارجه چین در دیدار با «نیکوس کوتزیاس» همتای یونانی خود اعلام کرد چین به خاطر صلح و ثبات، قاطعانه خواستار خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره است.

- «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی و «سامح شکری» وزیر خارجه مصر در دیدار با یکدیگر بر گسترش روابط میان دو طرف تاکید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز