خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۲۸۷

تاکید وزیر خارجه روسیه بر حمایت از دمشق، افزایش احتمال انفجار هسته‌ای در جهان، آزادی غیرنظامیان موصل از چنگال داعش، سخنان رئیس‌جمهوری سوریه در خصوص تروریسم وهابی و اخوانی، قتل یک نظامی روس در ارمنستان، حمله شهرک‌نشینان صهیونیست به خانه‌های فلسطینیان، افزایش روابط تجاری امارات متحده عربی و انگلیس، درگیری پلیس با معترضان در پاریس و تظاهرات علیه حزب راست‌گرای افراطی در آلمان از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با تاکید بر لزوم تغییر رویکرد کشورهای غربی به مبارزه واقعی با گروه های تروریستی در سوریه اعلام کرد مسکو، تهران و حزب‌الله، حامی دمشق برای مبارزه با تروریسم هستند.

-موسسه مطالعات خلع سلاح سازمان ملل متحد گزارش داد: احتمال «رویداد انفجار هسته‌ای» به صورت اتفاقی یا عمدی بعد از این که ۲۶ سال از جنگ سرد می‌گذرد، به بالاترین حد خود رسیده است.

-همزمان با آزادسازی قسمت‌هایی از محدوده غربی شهر موصل از کنترل داعش توسط ارتش عراق، صدها نفر از شهروندان موصل از این شهر خارج شدند و به مهاجران این شهر پیوستند.

-«بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه اعلام کرد دشمنان از همه ابزارها به ویژه تروریسم وهابی و اخوانی برضد سوریه استفاده کردند.

-یک نظامی روس در ارمنستان به قتل رسید و قاتل وی نیز توسط ماموران امنیتی این کشور بازداشت شد.

-شهرک‌نشینان صهیونیست شامگاه شنبه با حمله به منازل مسکونی فلسطینیان در جنوب نابلس دست‌کم پنج فلسطینی را زخمی کردند.

-«عبدالله بن احمدآل صالح» معاون وزیر اقتصاد امارات متحده عربی از تلاش کشورش و انگلیس برای گسترش روابط تجاری دو کشور به میزان ۳۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار تا سال ۲۰۲۰ خبر داد.

-صدها نفر از مردم پاریس در اعتراض به سیاست‌های اتخاذ شده توسط نامزدهای ریاست‌جمهوری فرانسه به خیابان‌های پاریس آمدند که این اعتراض‌ها با مداخله پلیس به خشونت کشیده شد.

-تظاهرات معترضان آلمانی علیه حزب راست‌گرای افراطی «آلترناتیوی برای آلمان» در شهر کلن به خشونت کشیده شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز