خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۷۸۱۰۸

دیدار وزاری خارجه ایران، روسیه و سوریه، آزمایش اتمی آمریکا، مشخص شدن نقش داماد یهودی رئیس‌جمهوری آمریکا در تصمیم وی برای حمله به سوریه، صدور کیفرخواست ۱۶ متهم کودتای نافرجام ترکیه، گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و چین، ادعای رئیس‌جمهوری ترکیه درباره نتیجه همه‌پرسی، درگیری ارتش مصر با تروریست‌ها در شبه‌جزیره سینا، حمله افراد مسلح به پلیس تانزانیا، انفجار بمب کارگذاشته شده بر سر راه کاروان نظامی ارتش ترکیه و اظهارنظر وزیر خارجه سوریه در خصوص حادثه شیمیایی «خان شیخون» از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، «محمدجواد ظریف»، «سرگئی لاوروف» و «ولیدالمعلم» وزرای امور خارجه ایران، روسیه و سوریه در نشست سه‌جانبه برای هماهنگی اقدام‌های سه کشور علیه تروریسم به توافق رسیدند.

-ایالات متحده آمریکا یک بمب اتمی جدید را بر فراز ایالت «نوادا» واقع در غرب این کشور آزمایش کرد.

-برخی از منابع رسانه‌ای اعلام کردند حمله ترامپ به سوریه در درجه اول زیر فشار «جرد کوشنر» داماد یهودی او و حامی صهیونیسم صورت گرفته است.

-دادستانی استانبول کیفرخواست۱۶  متهم کودتای نافرجام ترکیه از جمله «احمد آلتان»، «نازلی ایلیجاک»، «محمد آلتان» و  «عثمان اوزسوی» که عاملان اصلی کودتا در داخل ترکیه معرفی شده‌اند را صادر و به دادگاه رسیدگی کننده ارائه کرد. دادستانی ترکیه هر کدام از این ۱۶ نفر را به سه بار حبس ابد با اعمال شاقه محکوم کرده است.

-«سرگئی لاوروف» و «وانگ یی» وزرای خارجه روسیه و چین در خصوص اقدام‌های خصمانه آمریکا که موجب تشدید تنش در مسائل سوریه و کره‌شمالی شده است، تلفنی گفت‌وگو کردند.

«-رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه ادعا کرد تمام نتایج نظرسنجی‌های انجام شده توسط موسسات مختلف نشان‌دهنده رأی مثبت مردم ترکیه به همه‌پرسی تغییرات قانون اساسی است.

-ارتش مصر در جریان عملیات تعقیب و گریز و درگیری با عناصر تکفیری گروه تروریستی «انصار بیت المقدس» در شبه جزیره سینا، تعدادی از این تروریست‌ها را به قتل رساند.

-افراد مسلح ناشناس با حمله به یک گشتی پلیس در شرق تانزانیا، هشت نفر از نیروهای امنیتی این کشور را کشتند.

-انفجار در مسیر تردد نظامیان در استان «وان» واقع در شرق ترکیه، موجب کشته شدن دو نظامی و زخمی شدن دو نفر دیگر شد.

-«ولیدالمعلم» وزیر امور خارجه سوریه با توطئه خواندن واقعه شیمیایی شهرک «خان شیخون» تاکید کرد سوریه از سال ۲۰۱۲ جنگ افزار شیمیایی ندارد و این موضوع از طرف سازمان بین‌المللی منع تسلیحات شیمیایی و دیگر سازمان‌های بین‌المللی مربوطه  تائید شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز